Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ljud problem

  1. #1

    Ljud problem

    Hej,

    Ljudet och bilden hänger inte ihop på min db500s. Det sker gradvis dvs det är juste precis när du bytt kanal sen blir det suggesivt sämre. Någon som har en idé vad det kan bero på?

    //Sid

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2006
    Inlägg
    70
    Tackad
    1 gånger
    Prova starta om boxen hade samma fel i helgen:thumbup:

  3. #3
    jag vet exakt vad de beror på. gemini.. bytt till PLI images. testa PLI jade2 maxvar eller pli-IoLite så kommer du aldrig eller sällan stöta på problemet. dm500-s gillar inte geimini i varjefall inte min 500. dessa problem ligger framförallt i gemini 3.5-4.9 ungefär.. pli iolite har ingen maxvar så jag föredrar jade maxvar. den som jag vet är stabil är iolite. kör just nu jade maxvar å den verkar funka minst lika bra. om du byter från gemini till pli så se till att byta image med nollmodem och dreamup annars kommer de inte att funka.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Jag testade med PLi Jade först men fick faan inte in någon bra signal från satelliterna hög ber. Trodde först att DB:n hade pajat tills jag provade en PP img och då funkade det direkt. Jag har läst mycket positivt om Pli dock så fick jag det inte att lira. Just nu kör jag PP vilket jag antar bygger på Gemini.

    //Sid

  5. #5
    PP har jag ingen aning om vad den bygger på. men däremot bygger alla images på samma grunder.

    har haft dessa problem som du beskriver. men mest på gemini. men även på PLI. har oxå bytt ut en taskig diseq.

    om man vet att parabolen är rikitg och diseq m.m i "toppskick" kan man försöka ändra tuner inställning till avancerat läge då kan man bl.a höjja lnb power eller köra toneburst läge istället för diseq läge.

    i vissa images verkar de bli skumt med tuner inställningarna..

    vilken jade testade du ?

    de har precis kommit en ny jade2
    antingen heter den jade2 maxvar eller jade final maxvar. jag kör den första JAde versionen på min.

    aye allt är bättre än gemini. orkar du inte testa vidare så kör PP.

    annars testa äldre PLI version förslagsvis IOlite t.ex.

    du kör väl in de nya imagen med nollmodem kabel. för det är det allra säkraste sättet att få en så buggfri box som möjligt.

    PLI på dm500 är även mycket bättre på streming än vad gemini är.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Jag testade PLi jade maxwar old framebuffer (osäker på vad det innebär) men den skulle lira för DB 500. Jag kör alltid med nollmodem och dreamup. PP (dvs PeterPanNeverland) har som sagt funkat bra hittills. Dock är disequen bortkopplad eftersom jag hade problem med att hitta kanalerna med PLi och har ännu inte ålat runt på taket för att koppla tillbaka skiten. Tänkte passa på och byta till nya.
    Ett helt annat problem som jag har är färgerna inte lirar på en TV jag har. Dock funkar boxen på de andra TV jag prövat. Jag tror att det är något med att TV:n inte går över i RGB läge. Någon som har råkat ut för detta? Läste någonstans att vissa boxar kan ha problem med strömen på pin 16 som skall ligga mellan 1-3 volt.

    //Sid

Liknande ämnen

  1. Ljud o bild problem dm500s
    Av mannen11 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 22:10
  2. DM800 timeshift problem.Ljud och bild osynkr
    Av tomashag i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 19:57
  3. Ljud
    Av yesbox07 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 13:58
  4. Ljud problem Boxer på 7025 (solved)
    Av Pularn i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:09
  5. Problem med ljud canal + Swe.
    Av ludde01 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 11:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss