Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vilka HD Kanaler fungerar på Canal Digital Total?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger

    Vilka HD Kanaler fungerar på Canal Digital Total?

    Hej, jag funderar på att köpa en dm-800 box men undrar om alla hd kanaler kommer att fungera då eller har canal digital som comhem pairat kortet till boxen på vissa kanaler?

  2. #2
    canaldigital satelit fungerar på HD kanalerna. viasat fungerar INTE.



    ---------------------------------------
    btw har faktiskt funderat på en sak.

    tv1000HD_c fungerade en stund. jag har mina aningar om varför den fungerade en period.

    låt oss säga att den kanalen är/var ämnad för comhems kanaler. därmed fungerade den över satelit när pairingen var avslagen på comhem. låter ju konstigt iofs eftersom dom kör conax. men den fungerade ju samtidigt som comhems fungerade. förutsatt att man hade HD-kanaler på viasatkortet. dom kanske var tvungen att göra en olåst kanal för att felsöka comhems egen chippairing.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Ah ok, tack för svaret, Men då kommer alltså tx discovery hd, national geographic hd att fungera, de ingår ju i familje paketet numera! Varför har inte canal digital pairat korten på sattelit men på comhem? Om de nu är så hårda med kopieringsskydd som comhem säger att de är tvungna av bolagen?

  4. #4
    har ingen aning. rent tekniskt bör de ej vara något problem för CD att paira HD kanalerna. då man ändå tvunget måste ha en ny box som tar in HD kanalerna. komersiellt tror jag CD tjänar på att låta dom va öppna. CD får helt klart fler "HD" kunder än viasat de törrs jag slå vad om viasat kunder byter säkert gärna till CD för fri HDTV. men som sagt vad bolagen tycker om öppna HDkanaler det är ju iofs knepigt. ljuger comhem och viasat å skyller på andra bolag ? eller har CD special dispens ja jag har då ingen aning. de funkar iaf på CDs satelitkanaler. gäller även de kanaler du räknade upp.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    pairing kommer var så säker... alla gamla CAS5 kort är utbytta nu och HD boxarna stöder CAS7 pairing redan... inga tekniska hinder att slå på pairing på HD kanalerna men låta SD kanalerna vara så det funkar på gamla boxar... precis på samma sätt som comhem gjort...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Hmm ok, det är ju lite märkligt kan man tycka ur konkurrens synpunkt att det är ens är lagligt att göra så, att stänga ute andra tillverkare av parabol eller annan utrustning när man betalar jätte mycket för ett abonemang. Det är ju tråkigt att ingen har kommit på ett sett att gå runt det med newcamd eller newcs men ni som kan det kanske väntar med tills det blir för dyrt för bolagen att byta igen så att säga, hehe. Följdfrågan till det hela blir ju om ni tycker det är värt att lägga ner pengar på en hd dreambox om det ändå snart inte kommer att fungera? Eller tror ni att det kommer att ordnas till så småningom?

  7. #7
    Om chip-pairing slås på så fungerar endast deras egna boxar.
    Dreamboxar och dyl är då helt utelåsta att det är omöjligt att komma runt detta då det kräver att det finns ett unikt chip i hårdvaran.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av addat Visa inlägg
    Om chip-pairing slås på så fungerar endast deras egna boxar.
    Dreamboxar och dyl är då helt utelåsta att det är omöjligt att komma runt detta då det kräver att det finns ett unikt chip i hårdvaran.
    omöjligt och omöjligt. allt går att knäcka.. frågan är om de någonsin kommmer att göra det. publikt som icke publikt. det som händer idag är att vi emulerar godkända motagare för att förklara det enkelt. emulering av chip bör oxå va möjligt. men för att de ska va möjligt lär man ju ta sig in i ett chip först och främst. enkelt förklarat.

    man hoppas ju på en lösning den största anledningen till att jag kör dreambox har absolut inget med cardsharing att göra. utan att jag helt och hållet bestämmer själv hur jag vill att min box ska se ut och bete sig.
    man får juh inte ens bestämma själv i vilken ordning kanalerna ska ligga på en orginalbox. bara de gör en tokig.

    annat som jag skulle kunna tänka mig är att köra godkända Chip cammar.. men då faller ju genast en massa modeller bort som inte har CI slot.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    det räcker inte med CI slot... pairing camarna som kommer kräver CI+... funkar alltså inte i dagens boxar/tv....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #10
    @leatherface jag tänkte på dm8000.. sloten bör juh vara en del mjukvarustyrd. tänkte på om detta skulle gå att fixa mjukvarumässigt. eller är CI+ en helt annan slot. d.v.s passar inte ens en CI+ cam i en vanlig CI slot?
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Canal Digital (Swe) NYA KANALER !
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-03, 22:59
  2. Vilka Viasat boxar kan man köra Canal Digital på?
    Av Ebicab900 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 08:59
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 20:34
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 10:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss