Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dm 7020- ta bort funktionen att den stänger av sig själv, hur??

  1. #1

    Dm 7020- ta bort funktionen att den stänger av sig själv, hur??

    Hej,

    har en Dm 7020i med Gemini 4.6 som jag vill att den inte skall gå ned i viloläge eller gå att sänga av via dosan.
    Orsaken till detta är att jag använder mig av ett linkat tv-system där jag kan kolla på en källa-sat/dvd/video- på vilken tv i huset jag vill.
    Men när jag förflyttar mig ifrån någon tv tex källaren för att gå upp en våning så stänger jag av tv:n där nere och sätter på den en trappa upp. Då har boxen stängt av sig och startar upp ifrån "noll" och det tar lång tid innan den startat upp helt.

    Jag anar att mitt lilla problem beror på att mitt tv-system skickar en signal till boxen att stänga av sig. Går denna funktionen att plocka bort så att boxen inte stänger av sig när jag stänger av teven??
    Och skulle jag någon gång vilja stänga av boxen så går det ju att lösa den långa vägen med meny-stänga av-stäng av.
    Jag har gjort vad jag kunnat för att ta bort on/off funktionen med att ändra i menyn på: meny-stäng av och där valt bort både viloläge och standby, sedan har jag också varit inne på meny-inställningar-expertinställningar-disable standby.
    Finns det något mer man kan göra för att ta bort funktionen att boxen stänger av sig själv då den får en signal ifrån mitt tv system?
    Jag anar att ni som är mer kunniga på programmering har ett ess i rockarmen som ni kanske vill dela med er av? =)

    Jag är hjärtligt tacksam för alla tipps!!
    Hoppas att informationen är glaskla, men behövs mer info så hojta till!

    Tack på förhand!

  2. #2
    Ingen som har någon idé eller tipps??

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Rörigt... Vad är det för TV system som stänger av Dreamboxar?

  4. #4
    jag betvivlar att man kan stänga av en dreambox via tvn (på ett normalt sätt). men jag kan ju ha fel. är de inte någon timer inseplning då som ligger på dagligen? kör du RGB scart ut från boxen ? testa i så fall (scart)component kabel istället. du får aldrig några häng på boxen ? dvs instabil programvara så att de upplevs som den stänger av sig precis då du kliver iväg till andra tvn.

    PLI Jade is the shit...

    jag mår illa av gemini..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Bakåt-funktionen ur funktion
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 20:29
  2. TV-n stänger av sig själv
    Av James Bond i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-17, 21:21
  3. Thomson DTI353TH problem! (stänger av sig själv)
    Av Logh i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 20:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 22:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss