Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Canal Digital i Turkiet?

  1. #1

    Canal Digital i Turkiet?

    Morsning! Har nyligen flyttat till Turkiet och är ganska så less på deras TV redan. Vill väldigt gärna ha svensk television så jag funderade på att öppna ett Canal Digital-abonnemang nu när jag åker till Sverige i maj och ta med mig kortet hit ner. Har några frågor till er kunniga gurus här, hoppas någon kan hjälpa mig.

    Kan man få in Thor-satelliten på en 3.5 (kan ev. vara 3.2) meters parabol i södra Turkiet (Alanya)? Husägaren har en sådan på taket och han säger att det går jättebra, men lita på honom? Har kollat på Lyngsat, och som jag kan tolka det så går det alldeles utmärkt, men jag är inte säker på att jag läst rätt.

    Kräver HD-sändningar normalt bättre mottagningsförhållanden än SD-sändningarna? Funderar på ett HD-abonnemang nämligen

    Är Canal Digitals kort parade till deras egna boxar, så det bara går att använda dom? Vore ju najs att slippa släpa boxen från Sverige och istället köpa en här. Om man skulle köpa en box, vad kan rekommenderas? Inga värre finesser behövs, typ inspelningsbar, bara en vanlig rakt av-box.

    Hoppas någon har svaren åt mig, vill se svensk TV :thumbup:

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Om du bara ska ha vanligt abonnemang utomlands är det bäst med CD (om vi pratar icke HD kanaler) för OM boxen du använder skulle gå sönder kan du alltid skaffa en ny och "köra vidare" så att säga. Plus att du kan använda dig av Conax CAM modul till boxar som inte råkar har conax stöd inbyggt.

    Viasat korten är knutna till boxarna med dekoderns serienummer och man måste använda viasats boxar som har stöd för deras kryptering. Ganska drygt och det finns inte direkt några CAM moduler att använda.

    http://www.kingofsat.net

    Du kan LÄTT ta emot CD med 3.2meters, du kan säkert ta emot Astra 2D utan problem.

    HD sändningarna kräver inte något speciellt, samma som med vanliga sändningar. Med HD måste du ta med dig en box, det bästa är att köra igång boxen här hemma så du vet allt funkar.

    Antingen skaffar du eget abonnemang, eller ber någon skaffa tvillig abonnemang som dom betalar, så betala du pengar till dom, och tar med dig boxer (för HD kanalerna) och kortet utomlands. Du måste ha någon som kan betala räkningarna här hemma för du kan inte teckna abonnemang utomlands, samma regler för alla länder och satellitsändningar vad jag vet när det gäller betalkanaler. Och att få räkningar eftersända är ingen ide, bättre fixa någon som betalar här hemma så kan du betala årsavgiften till den i förskott eller halvårsvis. Enklast så.

  3. #3
    Jättebra info, hjärtligt tack för det! Då tror jag det får bli ett HD-abonnemang och så tar jag med mig boxen ner hit, det verkar vara enklast. Precis som du säger så får man inte teckna abonnemang om man uppger att det skall användas i t ex Turkiet. Det har enligt CD med rättighetsgrejer att göra, så det får bli en polare som tecknar i sitt namn samt att jag därefter kör betalningeen via autogiro från mitt svenska bankkonto, inga problem,

Liknande ämnen

  1. Svensk TV i Alanya, Turkiet?
    Av The Orb i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 05:32
  2. Motagare i Turkiet
    Av janbro i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 17:17
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss