Sidan 132 av 169 FörstaFörsta ... 3282122130131132133134142 ... SistaSista
Resultat 1 311 till 1 320 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1311
    Hejsan!

    Jag är rätt ny när det gäller dreamboxar och kommer säkert ställa massor med dumma frågor som kanske är en självklarhet för vissa.

    Behöver verkligen hjälp med att välja ut när det gäller DM800HD eller DM800DHse.. Kör ju genom satellit..Har kollat in Mydalle och har hittar dessa 3.

    Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2 Tuner
    http://www.mydalle.com/dreambox-dm-8...uner_p885.html

    Dreambox 800 DM800 HD Bootload 82# PVR Satellite Receiver with SIM 2.01 NEW ALPS M Tuner
    http://www.mydalle.com/dreambox-800-...uner_p920.html

    OEM Newbox DM800HDSE HD PVR S2 Tuner with SIM 210E SIM card
    http://www.mydalle.com/oem-newbox-dm...ard_p1022.html

    Vad är skillnaden på dessa och vad rekommenderar ni? Vore riktigt snällt ifall någon skulle kunna ta sin tid och förklara lite. Har läst runt lite men förstår inte riktigt helt.

    Vad är lättast att använda, är Dreambox 800 DM800 HD Bootload förinstallerad och de andra behöver man fixa själv eller är allt redo när man kopplar in boxen. Vet att folk kanske säger att man inte ska ge sig in på klonade ifall man inte förstår sig på dreamboxar men man måste alltid börja någonstans.

    Hur funkar det med c tuners och sånt, finns det i alla dreamboxarna ovan?

    Ferrari och Sim 210E vad är skillanden? Spelar det någonroll vad man har? Läste iaf innan att det inte skall spela någon roll, är det rätt information?

    Kör genom asta, thor och sirius!

    Mvh

  2. #1312
    Hej!

    Jag står i ett läge där jag ska välja box och efter att ha läst en hel del har jag inte blivit klokare.

    Idag har jag kabeltv från comhem.

    Jag kommer beställa en klone box från kina men frågan är vilken?

    Säg att jag delar via min dator.

    Vad behöver jag då för egenskaper på min box eftersom allt ändå går via internet?

    Det finns ju en del att välja mella men jag står o velar mellan dessa:

    DM800SE: som det finns både S/T/C modell av men där det blir C för mig om jag förstått det rätt?

    DM800SE-M: Som har en ALP REV M tuner. Vad är det? Nått att rekomendera?

    Sunray 4 DM800se SR4: Ingång för både S/T/C i samma maskin. Verkar ha många bra finneser men är det overkill?

    Vad skulle ni rekomendera till en enkel nybörjare för hemmabruk som tänkt dela till 2 boxar.

    Sidan jag kollar på är http://www.anandasy.com om du har erfarenhet av dom?

    Tacksam för svar!

    Mvh

  3. #1313
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av smartguy156 Visa inlägg
    Hej!

    Jag står i ett läge där jag ska välja box och efter att ha läst en hel del har jag inte blivit klokare.

    Idag har jag kabeltv från comhem.

    Jag kommer beställa en klone box från kina men frågan är vilken?

    Säg att jag delar via min dator.

    Vad behöver jag då för egenskaper på min box eftersom allt ändå går via internet?

    Det finns ju en del att välja mella men jag står o velar mellan dessa:

    DM800SE: som det finns både S/T/C modell av men där det blir C för mig om jag förstått det rätt?

    DM800SE-M: Som har en ALP REV M tuner. Vad är det? Nått att rekomendera?

    Sunray 4 DM800se SR4: Ingång för både S/T/C i samma maskin. Verkar ha många bra finneser men är det overkill?

    Vad skulle ni rekomendera till en enkel nybörjare för hemmabruk som tänkt dela till 2 boxar.

    Sidan jag kollar på är http://www.anandasy.com om du har erfarenhet av dom?

    Tacksam för svar!

    Mvh
    Räcker med DM500C för att kolla på tv, en sån får du för runt 350:- inkl frakt. HD är ändå inget som funkar på comhem. Vill du spela in så kör på DM600PVR-C.

    Vill du ha digital signal hela vägen ska du välja 500HD-C/T eller 800HDse-C.

    Ska du ha PC som server krävs även en kortläsare som klarar av ett comhemkort.

    Däremot behöver du inget internet utan bara ett vanligt hembätverk!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  4. #1314
    Okej tack för svaret!

    DM600PVR-C hittar jag inte som kina clone.

    Läste dock att det var bra mycket bättre bild på 800 än 500, sant -falskt?

    Sen dethär med APLS REV M. Läste någonstans att det var bättre bild på dom med? Någon som har erfarenhet?

    Mvh

  5. #1315
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Det är lite bättre bild på hd-boxarna pga digital signal hela vägen.

    Alps revM är bara för satellit, brukar sitta Philips- tunrar i kabelboxarna.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #1316
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Det är inte lite utan mycket bättre bild på HD-boxarna även om du inte tittat på en HD-kanal. Dessutom fungerar SVT1HD samt SVT2HD.

  7. #1317
    Tacksam för svaren!!

    Ha en kanon helg!

  8. #1318
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Min pappa använde min dm800hd i en vecka men sen när jag satte tillbaka hans dm500 så märkte han skillnad på en gång fast det inte var HD kanaler....Han har en 46tum.....Så det slutade med att han fick min dm800 och jag får köpa en ny .....

  9. #1319
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Det är lite bättre bild på hd-boxarna pga digital signal hela vägen.
    OK, men för mig känns det ibland som att detta med HD för att erhålla maximal upplösning, kan bli till något av ett självändamål. Jag menar här vid tittande på HD-kanaler. Självklart har man större nytta av högre upplösning om man har en bamse-TV. Vid den upplösning som man får vid HD-sändningar, 720p, ska man alltså, enligt bifogat diagram (klicka för att se förstorad bild), ha ett betraktningsavstånd mindre än 3 m om man har en 50” TV, närmare en ca 2 m, om man har en på 40”, om ögat ska se bilden som mindre skarp. (Råkar man dessutom ha lite mindre god syn, så måste man självklart sitta än närmare, men det var en annan sak det ...) Man kan dock undra hur många sitter så pass nära teven? Ja, småbarn kan såklart ju krypa ända inpå teven…

    Edit: Ursäkta, det här blev lite OT :-(
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerad av Hexantrop den 2012-03-31 klockan 21:57.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #1320
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Var hittar man en bra site med img till DM500HD Sim2.10? Jag fick en sådan i retur när jag skickade en Ferrari för reparation.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss