Sidan 14 av 169 FörstaFörsta ... 412131415162464114 ... SistaSista
Resultat 131 till 140 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #131
    Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
    Köpte precis en klonad 600C, betalade hälften för den mot en orginal i butik. Kör PLi imagen så inga probs med timebombs osv, imagen funkar klockrent och kanalbytena är sjukt snabba.

    Jag inser att jag inte har så mycket till garanti, dock så är jag väldigt less på DMM's priser. Jag köpte min första DM500 för över 4 år sedan och gav 1200 för den i butik i Sverige.
    Sedan dess har priserna bara gått upp fast man kan anta att komponenterna har gått ner i pris, en 500 är ju typ 2000 nu... och då är ju deras nätverkskort så kassa att man knappt kan streama ut bilden.

    Om DMM vill bli av med klonerna så ska dom sänka priset! ...

    Kan tillägga att jag va så less på DMM's priser att efter min DM500 pajjade så byggde jag en mediadator. Det var den absolut bästa lösningen och kostade mig 6000kr, men då kostade DVB-C kortet 1850kr och så sitter det en blueray-brännare i den som kostade 2500kr.
    Tyvärr så pajjade DVB-C kortet till datorn och jag fick pengarna tillbaka. Dom pengarna räcker till en klonad 600C + ett AzureWave kort till datorn. Jag kommer aldrig någonsin att köpa en orginal dreambox.
    Om klonerna inte är ett alternativ så fixar jag mediaburken.
    Men 2000kr för defekt hårdvara är ju f**n ett skämt!
    Lite nyfiken bara. Var köpte du din 600c?

  2. #132

    "Akta kopia"?

    Hej jag köpte en DM500C via Dvbmonkey och har tyvärr inte funkat än! Vet ej om det är jag som inte kan fixa det här själv! En fråga kan det var att jag får en svåg frekvns av min annten?

  3. #133
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Hittar den några kanaler alls ? Eller är det så att du inte får någon bild ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #134
    Citat Ursprungligen postat av espancor Visa inlägg
    Hej jag köpte en DM500C via Dvbmonkey och har tyvärr inte funkat än! Vet ej om det är jag som inte kan fixa det här själv! En fråga kan det var att jag får en svåg frekvns av min annten?
    Jag har köpt fyra stycken 500T därifrån och dom har alla funkat perfekt.
    Inte för att det är riktigt samma då men jag har väl svårt att tro att skillnaden skulle vara speciellt stor.

  5. #135
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Måste säga att jag håller med newneal till fullo....

    Köpte en original DM600 + 120GB hdd för 2 år (2007) sen för 3 300:- med frakt.

    Tänker inte ens gå in på vilka problem den hade, men det var mer än ett.
    Har haft den på lagning hos återförsäljaren men det kunde inte åtgärdas.

    Gjorde precis en snabb sökning på Prisjakt. (2009/09)

    DM600 + 160GB hdd, 3 295:- ; (3 440:- med frakt)


    Med tanke på vad DM8000 och även lillebror DM800 kostar så är det inte konstigt att DMM-folket har råd att köra Mercedes McLaren och Porsche.

    Jag vill då inte stödja sådan utsugarverksamhet!
    Nä, stöd de fattiga i Kina...köp en klon.

  6. #136
    Citat Ursprungligen postat av aakerlind Visa inlägg
    Lite nyfiken bara. Var köpte du din 600c?
    Blocket, pruta ner den till 1500kr, kändes bättre än att handla från någon websida plus att jag fick testa den först

  7. #137
    Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
    Blocket, pruta ner den till 1500kr, kändes bättre än att handla från någon websida plus att jag fick testa den först
    ah i see. har inte hittat nån webshop som säljer just kopia på 600C bara 600s och t

  8. #138
    Citat Ursprungligen postat av rektum Visa inlägg
    Till er som bara vill se på TV och inte bryr sig om HD mm, köp en dm500 klon utan att tveka, bättre tuner i klonen än i orginalet. sen att man inte kan göra dom senaste gemeni är sak sam, för en klon 500 går fel fritt med vilken Image som helst, har väll sprungit på ett antal kloner och på ett fåtal har jag upplevt problem. Tex att boxen blir allergisk mot antennkabeln, välldigt välldigt sällan detta sker, men de kan hända. Sen så kan det hända att AC adaptern ger vika, led lyser men ger inte tillräkligt med ström att förse NIC. Om dessa fel skulle drabba er så kostar lösningen 100kr i båda fallen, Min Klon har stått på sedan mitten på 07 med Gemeni 3.6 ,MGcamd - v1.27 utan minsta minsta trubbel. Sen när det gäller nyare mer avancerade boxar så e det ju knappt att Orginal boxarna funkar som dom ska, så alla Kloner förutom 500 och 600 skulle jag själv inte köpa.
    Vad menar du med "boxen blir allergisk mot antennkabeln"?
    Hur botar man det?

  9. #139
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Någon som vet var man kan få tag på 1st dm600t klon?

  10. #140
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
    Sedan dess har priserna bara gått upp fast man kan anta att komponenterna har gått ner i pris, en 500 är ju typ 2000 nu... och då är ju deras nätverkskort så kassa att man knappt kan streama ut bilden.
    Finns inga dm500 längre då dom slutade tillverkas för över 2 år sen...
    dm500 har ersatts med dm500+ som är en dm600 utan plug n play tuner och hdd...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss