Sidan 166 av 169 FörstaFörsta ... 66116156164165166167168 ... SistaSista
Resultat 1 651 till 1 660 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1651
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Vet inte vilken tråd jag ska posta i men försöker med denna...

    Triple tunern för Sunray stödjer tydligen DVB-T2 nu.
    Undrar om någon här inne har haft möjlighet att testa?

  2. #1652
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Var köper man entriple tuner med DVB-T2? Passar en triple tuner i en DM800se med t ex LT img?

  3. #1653

  4. #1654
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Tack. Undrar om den funkar i t ex en DM8000 eller en DN800se (originalboxar). Någon som vet?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
    Senast redigerad av Stickan den 2014-10-07 klockan 10:29.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  5. #1655
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Är sugen på en 800SE, någon som har lite åsikter om den här boxen?: http://www.mixeshop.com/800se-wifi-s...ity_p1287.html
    Jag vill gärna köra OpenPli, men hur fungerar det med Wifi? fungerar det bra? skillnad på "Alps M tuner" kontra "BCM tuner" ?

  6. #1656
    Jag har kört WiFi med mina 800SE boxar (även de från Mixeshop). Generellt sett fungerar det bra, men när jag flyttade TV-möbel med box så kom jag något längre ifrån min AP och då fungerade det sämre. Nu bor jag i hus med källare, och AP'n stod i källaren, så har du inte så långt ifrån så skall det inte vara några bekymmer. I mitt fall så drog jag nätverkskabel istället (något jag ändå planerat att göra), och då fungerade det återigen klockrent.

    Jag hade väl ca 20 meter mellan AP och box, och där var en gipsvägg och ett bjälklag i mellan, ungefär. Väldigt öppen trappa dock, så signalerna gick nog den vägen :-)

  7. #1657
    Jag tycker inte att Wifi funkar något vidare. Kan fungera bra någon dag sedan kan det bugga ur och för att sedan hoppas igång igen. Jag drog kabel inga skumma problem sedan dess.

  8. #1658
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    dryga 900:- för en klon med allt vad det innebär. plus frakt och ev tullavgift?

    VU+ Solo original med hdmi och garantier etc. som funkar kalas med OpenPli 1550:- inklusive frakt inom landet, ser ingen anledning att köpa kinaboxar längre, men alla gör väl som dom vill såklart, ville bara säga det
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  9. #1659
    Vad är skillnaden mellan Sim 2.1 och 2.2?

  10. #1660
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
    dryga 900:- för en klon med allt vad det innebär. plus frakt och ev tullavgift?

    VU+ Solo original med hdmi och garantier etc. som funkar kalas med OpenPli 1550:- inklusive frakt inom landet, ser ingen anledning att köpa kinaboxar längre, men alla gör väl som dom vill såklart, ville bara säga det
    1 svar på frågan är att Dreambox är ett sådant starkt varumärke att det nästan i folkmun är ett koncept synonymt med alla typer av STB kapabla till CS. Då känns t.o.m. en klon mer safe än ett annat märke. Snålheten att eventuellt spara en hundring eller två spelar säkert också in, "man" vill ju göra en bra deal och glömmer lätt bort garantins vikt. Sen var det lönsammare förr och folk kanske inte är uppdaterade.

    Svar nummer två är ju denna ständiga elefant (i rummet). Att testa stora mängder olika klonboxar och hitta en billig guldklimp man sedan kan köpa in i bulk ger bra vinst när man har "kunder" man kan pracka på dessa boxar. Hrm hrm
    Citat Ursprungligen postat av Strikefour Visa inlägg
    Vad är skillnaden mellan Sim 2.1 och 2.2?
    Forumets sökfunktion är inte toppen, bättre är att googla på termerna plus site:comhit.net så hittar du svaret på frågan. Vilket är att SIM 2.1 är för den förra modellen och SIM 2.2 enbart för DM800HD se v2.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss