Sidan 80 av 169 FörstaFörsta ... 3070787980818290130 ... SistaSista
Resultat 791 till 800 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #791
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Men var köper man en DM800 bäst och billigast?

  2. #792
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    köper man än sådan här http://www.yaoxincn.com/ProductShow.asp?ID=1183 så borde det väl funka att skicka direkt från kina till sverige utan att den blir stoppad i tullen för att vara en clone eller?

    //bbra2000

  3. #793
    Problemet är att de flesta leveranser från Kina verkar gå via Tyskland där tullen tycks leta efter Dreambox-kloner för tillfället.

  4. #794
    Fick idag hem en 500a från crownsat (åskan tog den gamla) till min föräldrar. Den slank igenom iaf
    VU+

  5. #795
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren Visa inlägg
    Fick idag hem en 500a från crownsat (åskan tog den gamla) till min föräldrar. Den slank igenom iaf
    Beror det kanske på vem som skickar dom (hur?)? Jag har skickat och fått grejer från crownsat ett par gånger men har inte haft några problem med tyskland.

  6. #796
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    jag har beställt via yaoxincn ett flertal gånger och nej, de öppnas inte i tyskland.
    Yaoxincn skickar med DHL, DHL's Europa-hub ligger i Tyskland och sprids därefter vidare till slutdestination.

    DHL öppnar aldrig paket/frakt/logistik förens det kommer till slutdestinationen. Där det är landets gällande lagar som gäller. Yaoxincn embalerar sina paket mycket bra och märker upp sina paket som "gift" och innehåll som "Digital Switcher" eller liknande med ett värde långt under det du köpt varan för. Jag brukar beställa fyra åt gången och har aldrig varit några problem. Tullavgiften brukar sluta på ca: 70-100:-/box.

    Ni måste även förstå att DHL agerar ombud åt Tullen, dvs. DHL tullar och deklarerar själva varorna och skickar vidare all tulldeklarering elektroniskt till tullen.
    Det står således ingen tulltjänsteman och ser sur ut som sedan läser paket för paket vad allt innehålle. Dagligen landar det DHL-kärror från Frankfurt eller Hannover eller var det nu är hubben ligger med 1000-tals paket och frakt från hela världen till privatpersoner och företag som ska vidare ut i hela Sverige.

    Jag brukar även ringa in till DHL's kundtjänst och meddela mitt AWB-nummer som jag fått av Yaoxincn om att jag gärna hämtar varan själv på Arlanda istället för att de ska behöva köra ut det på en tid jag 99% av fallen inte är hemma på.

    Då ringer de dig när de har varan på Arlanda, du åker dit och bemöts av ofta en snygg tjej i ca: 23-24årsåldern i deras reception som svarar "Här är ditt paket, det blir 300:- i avgift, tack och hej".

    Så tro inte på alla skräckhistorier ni har om elaka tullare som gör att för att hindra spridningen av Dreamboxar. (Jag tror ingen på Arlandas DHL-avdelning/Reception ens vet vad en dreambox är).

    So good luck!

  7. #797
    Men att det skulle vara säkert bara för att man skickar med DHL är fel. Jag beställde en box från Kina med DHL som den Tyska tullen la beslag på.

    DHL själva hade ingen aning om detta när jag ringde dem. Inte ens när jag via försäljaren i Kina fått bekräftat att boxen var beslagtagen kunde DHL säga vad som hänt. De kunde bara se att den "försvunnit" i Tyskland och bad mig kontakta säljaren för mer info.

    DHL har ju ingen kontroll över vad som sker i den Tyska tullen. Givetvis kan tullen inte kontrollera alla tusentals paket som passerar men de gör väl stickkontroller som alla andra. Sen kanske de har lite koll på hur vissa boxar är paketerade så att de lättare känner igen dessa när de bli "slumpmässigt" utvalda. Vad vet jag??

    Nu kanske inte risken är så stor men risken finns alltid där. Jag har bara beställt 2 boxar från Kina varav den första fastnade i tullen. Så man kan väl säga att jag hade "otur".

    Kan även nämna att den Tyska tullen i mitt fall agerade på uppdrag från en extern advokatfirma som i sin tur fått i uppdrag av Dream Multimedia (och andra företag) att förhindra spridning av kopierade produkter. Jag fick ett brev på typ 5 sidor(!) från denna firma som förklarade vad som hänt min box. I detta brev fanns även en lång lista på beslagtagna boxar med namn på alla beställare. Tyska tullen har jag inte hört nåt från. De skiter nog fullständigt i Dreamboxar.

  8. #798
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    JockeGBG:
    Du måste haft en extrem otur. Det som hänt dig ska inte kunna hända. Som privat företag har du ingen rätt att kontakta DHL eller Tullen och be dem utföra specifika uppdrag åt dig. Dvs. punktmarkera vissa enstaka försändelser.

    Däremot kan du tipsa tullen om tillslag. Exemlepvis att du hört ett rykte om narkotika som kommmer in, större parti av piratkopior m.m.

    Jag är ganska insatt i hur tull- och logistikväsendet fungerar då jag har en ganska lång och gedigen erfarenhet av det. Både yrkesmässigt och privat.

    Alla här som tvekar på att beställa piratkopior (därav inte sagt att jag förespråkar det) ska inte behöva känna oro. Är det för privat pruk, eller möjligtvis några varor till dina nära och kära är det inga problem.

    Tullen och företagen struntar ganska friskt i gemene man (IBLAND gör de stickprov), det är de större importörerna av piratkopior och piratkopierat material de vill åt.
    I ditt fall kan jag tänka mig att företaget som står som avsändare är svartlistat i Tyskland och att det ofta görs stickprov på dem.

    Så måla inte fan på väggen och skräm upp folk! :-)

  9. #799
    Jag vill absolut inte skrämma upp folk och det verkar ju trots allt sällsynt här att folk blivit av med sina boxar.

    Men faktum kvarstår att min box beslagtogs av tyska tullen på uppdrag av en utomstående firma som representerade Dream Multimedia. Jag fick en lista på beslagtagna boxar så det var ju inte bara min box.

    Här är företaget jag fick brev ifrån.

    http://stewari.de/

    För skojs skull bifogar jag även en kopia på en sida av brevet jag fick. Är själv usel på Tyska men finns säkert någon här som förstår. Jag vet själv inte på vilket vis Tyska tullen är inblandad i detta men för mig ser det ut som de sitter i knät på ovanstående firma och letar kopior åt dem.

    Om "jhunden" läser brevet och förstår Tyska kanske du kan förklara närmare.

    Mitt syfte är alltså inte att skrämma folk. Men delar gärna med mig av fakta om vad som hände min box. När jag fick veta vad som hänt beställde jag en ny box utan problem. Just nu behöver jag inte fler boxar men skulle inte tveka att beställa från Kina den dag jag behöver.
    Bifogade filer Bifogade filer

  10. #800

    -

    ocr och google translate gav det här:


    för de ovan nämnda ärendet i tiden var de av er med meddelanden från den 11 Mars 2010 sände Dream Boxning, det var detta finns totalt tre lådor med typ Dream DM 800 HD, sju av typ DM 500-s, en DM 600 HD DM 500 och a-c och som anges som plagiat.
    Lådorna skickas 0:00 Dream tillbaka för att destrueras.
    Även montering av pärla för inledandet av det förenklade förfarandet för att förstöra de nödvändiga ansökningarna. Artikel 11 i förordning (EG) nr 1383/2003 skickas.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss