Sidan 146 av 169 FörstaFörsta ... 4696136144145146147148156 ... SistaSista
Resultat 1 451 till 1 460 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1451
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rimsa80 Visa inlägg
    Det funkar nu, men sen när grabbarna på dm bestämmes sig att de ska stoppa A8 simen så står man där med en låst box...

    Sent from HTC one x
    Ja lite så, man kan väl köra en klon-image på en orginalbox, då borde man väl kunna det på den med men tydligen inte... och vill man köra orginalimage?

    Edit:
    Ser ut som att alla images till sim 2.1 osv är byggda på openpli 2.1, senaste versionen är ju 3? Finns det inte?
    Senast redigerad av freddan83 den 2013-01-11 klockan 01:11. Anledning: istället för ett till inlägg

  2. #1452
    Tja,

    Har försökt söka men inte lyckats förstå detta med A8p/Sim2.x osv.

    Har idag en gammal DM600PVR-C som jag kör GP2 på, är nu sugen på en ny box med HDMI som jag då tänkte köra Openpli på.

    Om jag beställer en OEM(Clon) box 800se/hd kan jag rakt av flasha om den med en image från openpli.org, måste den ha
    rätt sim status/måste jag leta efter en patchad image etc.etc.

    Skulle detta vara en option (om jag sedan byter fläkten)

    http://www.aliexpress.com/item/Free-...571192754.html

    Sorry om frågan redan besvarats 5 ggr, men peta mig då i rätt riktning, tack.

    Allop

  3. #1453
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Allop Visa inlägg
    Tja,

    Har försökt söka men inte lyckats förstå detta med A8p/Sim2.x osv.

    Har idag en gammal DM600PVR-C som jag kör GP2 på, är nu sugen på en ny box med HDMI som jag då tänkte köra Openpli på.

    Om jag beställer en OEM(Clon) box 800se/hd kan jag rakt av flasha om den med en image från openpli.org, måste den ha
    rätt sim status/måste jag leta efter en patchad image etc.etc.

    Skulle detta vara en option (om jag sedan byter fläkten)

    http://www.aliexpress.com/item/Free-...571192754.html

    Sorry om frågan redan besvarats 5 ggr, men peta mig då i rätt riktning, tack.

    Allop
    Har du en orginalbox kan du köra in en image direkt från openpli.org.
    Har du en klonbox med A8P (orginal-SIM) kan du köra in en image direkt från openpli.org.
    Har du en klonbox med SIM2 (eller Ferrari) kör du bara in secondstage bootloader och en patchad image.

    Fördelen med A8P är att du slipper lägga in secondstage bootloader och en patchad image - vilket jag iofs. inte kan se är ett problem, lika lätt som att lägga in en vanlig image.
    Nackdelen med A8P är att man aldrig vet när en uppdaterad orginalimage slutar fungerar med din klonbox (kanske t.om. kan döda den?).

    Vad det gäller SIM2 vs Ferrari så fattar jag det som att det finns mer patchade images till SIM2 som också uppdateras oftare, men här är jag ganska osäker på för- och nackdelar. Har bara SIM2 själv.

    Så här har jag fattat det, har jag fel så får gärna någon rätta mig - är själv "ny" på dessa boxar...

  4. #1454
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Du har fattat det rätt, men patchade image för sim 2 har redan rätt SSL
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Har du en orginalbox kan du köra in en image direkt från openpli.org.
    Har du en klonbox med A8P (orginal-SIM) kan du köra in en image direkt från openpli.org.
    Har du en klonbox med SIM2 (eller Ferrari) kör du bara in secondstage bootloader och en patchad image.

    Fördelen med A8P är att du slipper lägga in secondstage bootloader och en patchad image - vilket jag iofs. inte kan se är ett problem, lika lätt som att lägga in en vanlig image.
    Nackdelen med A8P är att man aldrig vet när en uppdaterad orginalimage slutar fungerar med din klonbox (kanske t.om. kan döda den?).

    Vad det gäller SIM2 vs Ferrari så fattar jag det som att det finns mer patchade images till SIM2 som också uppdateras oftare, men här är jag ganska osäker på för- och nackdelar. Har bara SIM2 själv.

    Så här har jag fattat det, har jag fel så får gärna någon rätta mig - är själv "ny" på dessa boxar...

  5. #1455
    Då beställer jag en SIM2 och testar, tack för info.

  6. #1456
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    openpli 3.0 finns inte till sim2 eller?

  7. #1457
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    nope inte än
    Citat Ursprungligen postat av freddan83 Visa inlägg
    openpli 3.0 finns inte till sim2 eller?

  8. #1458
    Hej,

    Fick hem boxen i torsdags, ville bara medela att jag hitills är imponerad över den, min DM600 (orginal) får nu gå i pension efter 5 års hårt arbete.

  9. #1459
    Köpte min Dreambox 800se Ferrarisim via http://www.brandasat.com/

    Grymt bra service msn-skype... online i princip hela tiden
    Leveranstiden... betalade på tors UPS knacka på dörren med boxen måndag eftermiddag.. iofs fick jag betala 192:- i moms-tull-avgift till ups...

    http://www.8a8f8.com är väl sidan där man laddar hem image till ferrari...

    Asnöjd med brandasat iaf och med min DM också
    213usd med frakt +192kr till ups 1560:- sen köpte jag en hdd på netonnet för 480 också

    men 2050:- för en dm800se med 500Gb e rätt ok enligt mig iaf

  10. #1460
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rst Visa inlägg
    Köpte min Dreambox 800se Ferrarisim via http://www.brandasat.com/
    Är jag blind eller har dem inga fasta priser öht på sina produkter? Måste man beställa en "offert" typ?

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss