Sidan 60 av 169 FörstaFörsta ... 1050585960616270110160 ... SistaSista
Resultat 591 till 600 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #591
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Har letat efter riktigt billiga dm500T-cloner men det verkar inte finnas i kina eller?

  2. #592
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nahaz Visa inlägg
    Problem med att köpa pirat är oftast att du stöder en kriminell organisation som i sin tur inte bara handlar med klädes kopior utan även narkotika och prostitution.
    Ojdå, då tolkar jag det att du kollar ALLT du köper har absolut INGEN anknytning till något "kriminellt". Jag tror inte att du kommer att lyckas med det, om du nu inte flyttar till Nordpolen och bygger dig en stuga (förhoppningsvis att du kollar att allt timmer och alla prylar hemma INTE har NÅGON anknytning till något "kriminellt.

    Du verkar ju vara en rättsskipare så jag kanske topr på dig.
    Vu+ Solo SE Version 2

  3. #593
    Jag sålde min orginal Dreambox för ett år sedan och har alltid ångrat det. Nu fick jag se en som sålde "Dreambox 800HD" på blocket i närheten av där jag bor. Efter visst tvivel så köpte jag den trots att det var en klon.

    När jag installerat LT6 visade det sig att texten på HD kanalerna inte fungerade. efter att ha läst lite på detta forum och frågat runt så visade det sig att jag hade bootloader 72 och sim 1 i min box.

    Jag blev då erbjuden att köpa ett Sim 2.1 kort som jag nu har installerat. Nu till min fråga/frågor:

    Är det någonting mer man måste göra efter man bytt Sim kortet?

    På min LT6 image installerad med mitt förra Sim kort i boxen så fungerar fortfarande inte texten.

    Måste jag installera om imagen?

    Eller måste jag ha någon helt annan image?

    Vore tacksam för hjälp med detta!

  4. #594
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av acemicke Visa inlägg

    Är det någonting mer man måste göra efter man bytt Sim kortet?

    På min LT6 image installerad med mitt förra Sim kort i boxen så fungerar fortfarande inte texten.

    Måste jag installera om imagen?

    Eller måste jag ha någon helt annan image?

    Vore tacksam för hjälp med detta!
    Japp du måste ha images som är gjorda för sim2.01
    http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1

  5. #595
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Japp du måste ha images som är gjorda för sim2.01
    http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1
    Tack för hjälpen tyvärr har jag ställt till det ordentligt nu!

    Jag laddade ner SIM201e-75-NabiloBlackHole_DM800_012 och flashade den via webläsaren så som jag alltid gjort. Flashen gick bra men när jag startar om burken så står det bara Dream Multimedia i skärmen och inget händer!

    Vad gör jag nu? och varför blev det såhär?

  6. #596
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av acemicke Visa inlägg
    Tack för hjälpen tyvärr har jag ställt till det ordentligt nu!

    Jag laddade ner SIM201e-75-NabiloBlackHole_DM800_012 och flashade den via webläsaren så som jag alltid gjort. Flashen gick bra men när jag startar om burken så står det bara Dream Multimedia i skärmen och inget händer!

    Vad gör jag nu? och varför blev det såhär?
    Du har ett sim 2.01 i boxen visst? Ibland blir boxarna lite knäppa testa detta

    1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

    2. Om ovanstående misslyckas ska du med Dreamup och nollmodem skicka in BL70 till boxen.

    *edit*
    Efter att du skickat in BL70 till boxen så ska alla DVBSubar fungera samt senaste drivers etc. Dock kommer det att stå BL70 i displayen när du bootar boxen men men.

  7. #597
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Du har ett sim 2.01 i boxen visst? Ibland blir boxarna lite knäppa testa detta

    1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

    2. Om ovanstående misslyckas ska du med Dreamup och nollmodem skicka in BL70 till boxen.

    *edit*
    Efter att du skickat in BL70 till boxen så ska alla DVBSubar fungera samt senaste drivers etc. Dock kommer det att stå BL70 i displayen när du bootar boxen men men.
    Tack för ett snabbt svar! jag har testat punkt ett av det du skrivit utan resultat. Jag får försöka fixa en nollmodemkabel i morgon.

    Var hittar jag BL70? enligt den jag köpte boxen av skall det ligga BL72 på den.

  8. #598
    razorx
    Gäst
    Ja med orginal simmet så ska den ha bl72, men eftersom att du stoppat dit ett sim2.01 och har en box av modell äldre så måste du tyvär flasha in bl70 för att få boxen att boota. Det enda jag har märkt är att det står bl70 när man bootar annars beter sig boxen precis som en nyare 800a som klarar sim2.01 images. På samma sida som jag länkade till har du BL70 i .nfi att ladda ner. Kör du in bl72 kommer boxen att boota men den kommer att drabbas av greenscreen efter en liten stund.

  9. #599
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Ja med orginal simmet så ska den ha bl72, men eftersom att du stoppat dit ett sim2.01 och har en box av modell äldre så måste du tyvär flasha in bl70 för att få boxen att boota. Det enda jag har märkt är att det står bl70 när man bootar annars beter sig boxen precis som en nyare 800a som klarar sim2.01 images. På samma sida som jag länkade till har du BL70 i .nfi att ladda ner. Kör du in bl72 kommer boxen att boota men den kommer att drabbas av greenscreen efter en liten stund.
    Efter lite strul har jag nu fått allt att fungera. Jag har lagt in: sim201e-75-GP470-dm800-20100209.rar från: http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1 som du rekommenderade.

    Texten fungerar nu på HD kanalerna. Men jag hittar inte 2sub och 2lang bland plugins i denna image? Jag har försökt att installera manuellt men inte lyckats. Kan någon tala om hur jag ska göra?

  10. #600
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Ja med orginal simmet så ska den ha bl72, men eftersom att du stoppat dit ett sim2.01 och har en box av modell äldre så måste du tyvär flasha in bl70 för att få boxen att boota. Det enda jag har märkt är att det står bl70 när man bootar annars beter sig boxen precis som en nyare 800a som klarar sim2.01 images. På samma sida som jag länkade till har du BL70 i .nfi att ladda ner. Kör du in bl72 kommer boxen att boota men den kommer att drabbas av greenscreen efter en liten stund.

    Det där hände inte mig med en burk som kom med sim1. Enligt internets verkar det inte vara alla som behöver köra med bl70 om man byter sim. Men bra att veta om det inte funkar med en bl75-image

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss