Sidan 61 av 169 FörstaFörsta ... 1151596061626371111161 ... SistaSista
Resultat 601 till 610 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #601
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Citat Ursprungligen postat av acemicke Visa inlägg
    Efter lite strul har jag nu fått allt att fungera. Jag har lagt in: sim201e-75-GP470-dm800-20100209.rar från: http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1 som du rekommenderade.

    Texten fungerar nu på HD kanalerna. Men jag hittar inte 2sub och 2lang bland plugins i denna image? Jag har försökt att installera manuellt men inte lyckats. Kan någon tala om hur jag ska göra?

    telneta till dreamboxen och skriv:


  2. #602
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av forhike Visa inlägg
    telneta till dreamboxen och skriv:

    tackar för den!! lite smidare än att hålla på o ftpa över o sen köra telnet :thumbup:
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #603
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Jag har också en död clone 500c. Den gick fin fint i 2 dar sedan gick den inte att stänga av. Då ryckte jag kabeln och nu vägrar den starta. Har testat med en ny strömadapter. Ska inspektera lödningarna där strömmen går in ikväll. Vad mer ska kan man tänkas kolla?

  4. #604
    Citat Ursprungligen postat av forhike Visa inlägg
    telneta till dreamboxen och skriv:


    Tack men det fungerar inte som det ska. Först så går det bra men en bit in i installationen kommer detta felmeddelande: 2SUB: Could not find 2SUB.tmp....is python plugin running?


    Vad gör jag nu?

  5. #605
    Citat Ursprungligen postat av acemicke Visa inlägg
    Tack men det fungerar inte som det ska. Först så går det bra men en bit in i installationen kommer detta felmeddelande: 2SUB: Could not find 2SUB.tmp....is python plugin running?


    Vad gör jag nu?
    Sorry var nog lite snabb där. Efter omstart så fungerade det. Tack för all hjälp!

  6. #606
    Har en 500T som inte reagerar efter 1 veckas användning. Efter att ha haft igång boxen en handfull gånger slutade den svara. Det är svart i rutan när jag startar den. Inga menyer eller nåt går att komma åt. När man trycker på fjärren händer inget, lysdioden på DB
    lyser men blinkar inte trots att jag trycker på fjärren.

    Något förslag på vad jag kan testa?

    Försökt att flasha om med följande resultat:
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=26652

  7. #607
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    911
    Tackad
    145 gånger
    Citat Ursprungligen postat av acemicke Visa inlägg
    Efter lite strul har jag nu fått allt att fungera. Jag har lagt in: sim201e-75-GP470-dm800-20100209.rar från: http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1 som du rekommenderade.

    Texten fungerar nu på HD kanalerna. Men jag hittar inte 2sub och 2lang bland plugins i denna image? Jag har försökt att installera manuellt men inte lyckats. Kan någon tala om hur jag ska göra?
    Hej!
    Fick du den att funka utan att flacha in BL70 först eller fungerade det ändå med BL75?

  8. #608
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Hej!
    Fick du den att funka utan att flacha in BL70 först eller fungerade det ändå med BL75?
    hej jag flashade bl70 efter jag flashat imagen, nu funkar allt perfekt

  9. #609
    Jag har en klone med bl72 och sim 2.0 antar jag. Dock skulle jag vilja köpa ett nytt simkort, men det är ju limmat med något epoxylim eller liknande (är ingen expert på lim) Har någon tips på hur man lyckas få ut det utan att förstöra boxen, har någon bytt ett simkort som är fastlimmat?

    Så här ser det ut.


  10. #610
    razorx
    Gäst
    En klon med limmat sim? Det var nytt ta ett rakblad och försiktigt petar du loss epoxyn. Det finns en risk att din hållare blir förstörd efter detta, jag superlimmade tillbaka mitt sim i en orginal box och det fungerar än.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss