Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Turkiska kanaler

  1. #1

    Turkiska kanaler

    Hej, Jag är ny här och jag hoppas att jag kan få svar på min fråga angående hur man kan få tag på fria turkiska kanaler mer än det som ligger på Turksat 42.

    Det är så här att jag kan inte ta emot Turksat 42 eftersom jag bor i ett lägenhet och det skymmer när det kommer till Turksat 42 och jag har fått tag på dessa kanaler som ligger på turksat ligger också på ett annat satellit som heter Eutelsat 7 grader. MEN alla kanaler som ligger där är Digiturk och det kräver programkort.

    Till frågan nu, är det någon som vet var man kan få tag på pirat programkort till digiturk kanaler eller om det finns en annan statelitte som finns dessa fria kanaler i?

    Jag har en Nokia 98002S mottagre.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det går så länge du kan ta emot satelliten.

    Sedan behöver du en box (eller CAM modul) beror ju på vad dom kör för krypteringssystem, det svåra kan vara att få tag på ett smartcard kort. Förmodligen måste du göra som alla andra, dvs använda dig av en "mellanhand" för att få tag på kortet.

    Det att någon i hemlandet Turkiet kan teckna ett abonnemang och betala räkningen, så kan du i sin tur betala pengar till honom för dessa räkningar han får. Att du sedan har kortet i en mottagare som du har här i Sverige vet ju inte bolaget något om så länge som räkningarna betalas.

    Nu vet jag att det finns en del bolag (arabiska länder) som tillåter att kort säljs i andra länder via agenter eller agenturer som är godkända av dem.

    Synd att den andra satelliten skymt, det går inte att komma åt den ändå eller är det omöjligt. En annan lösning, fast mindre rolig är ju att byta lägenhet till en som har teckning så du kan ta in den. Nu vet jag inte vart du bor men i tensta / rinkeby (stockholm) såg jag att flera hade löst problemet genom att hänga en vajer och sätta fast på balkongen och på den bunta fast en koaxialkabel. För att på så vis kunna använda en parabol på en balkong där det fanns fri sikt mot söder (granne som bor i samma hus), går inte alla hus men på en del ställen hade man gjort så.

    Prata med kompisar (andra turkar) som vet säkert hur du ska göra eller hur du fixar dina problem.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Det går så länge du kan ta emot satelliten.

    Sedan behöver du en box (eller CAM modul) beror ju på vad dom kör för krypteringssystem, det svåra kan vara att få tag på ett smartcard kort. Förmodligen måste du göra som alla andra, dvs använda dig av en "mellanhand" för att få tag på kortet.

    Det att någon i hemlandet Turkiet kan teckna ett abonnemang och betala räkningen, så kan du i sin tur betala pengar till honom för dessa räkningar han får. Att du sedan har kortet i en mottagare som du har här i Sverige vet ju inte bolaget något om så länge som räkningarna betalas.

    Nu vet jag att det finns en del bolag (arabiska länder) som tillåter att kort säljs i andra länder via agenter eller agenturer som är godkända av dem.

    Synd att den andra satelliten skymt, det går inte att komma åt den ändå eller är det omöjligt. En annan lösning, fast mindre rolig är ju att byta lägenhet till en som har teckning så du kan ta in den. Nu vet jag inte vart du bor men i tensta / rinkeby (stockholm) såg jag att flera hade löst problemet genom att hänga en vajer och sätta fast på balkongen och på den bunta fast en koaxialkabel. För att på så vis kunna använda en parabol på en balkong där det fanns fri sikt mot söder (granne som bor i samma hus), går inte alla hus men på en del ställen hade man gjort så.

    Prata med kompisar (andra turkar) som vet säkert hur du ska göra eller hur du fixar dina problem.

    Jag har fått ett bra tips av många som rekommenderar att köpa Dreambox och mottagren kan avkoda Digiturk kanaler. Men eftersom jag är helt ny inom Dreambox och dessa saker som brukar nämnas som krypteringssystem så vet jag inte vad och hur jag ska göra.

    Jag har köpt Dreambox 600 PVR. Vad är det jag ska köpa mer och ha mer för att boxen ska avkoda Digiturk?

    Jag är väldigt tacksam om du skriver ner allt utfördligt steg för steg och andra kan sedan ha nytta av när de har samma problem som jag.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Teckna ett abb hos Digiturk
    2. Byt img i boxen till valfri, ex. Gemini
    3. Sätt in kortet i din Dreambox
    4. Ladda ner ex. newcs+mgcamd
    5. Bild
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Varför ska jag behöva teckna abonnemang hos digiturk när jag vill inte betala för kanalerna och istället få de gratis genom dreambox?

    vad är meningen då med att ha dreambox

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    There is no such thing as free lunch. Klart du måste ha abb, hur ska du annars kunna se på betalkanaler ????
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    There is no such thing as free lunch. Klart du måste ha abb, hur ska du annars kunna se på betalkanaler ????
    Är inte Dreambox till att man ska få kanaler som kostar pengar och få det gratis? Om jag köper abonemang hos digiturk då har jag köt redan kanalerna så vad är frågan du inte förstår?

    vad är meningen med att ha dreambox om man ska ändå gå och köpa abonemang :S

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Dreambox är ett sätt att få ut mer av sitt TV-tittande, men några gratis betalkanaler finns INTE. Däremot så finns det möjlighet till mycket mer än en dum "Titta-på-TV-box". Du kan ex. gå ihop med ett antal kompisar & teckna ett abb, som ni sedan kan dela på.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    matkoh, instämmer.

    I det här fallet låter det dock onödigt när kanalerna ändå finns gratis, bara det att TS inte kommer åt satelliten. Jag skulle bli riktigt sur och på sikt bytt till annat boende för det gick att få in satelliten.

    TS bör prata med sina kompisar som tyckte han skulle skaffa dreambox.

  10. #10
    okej tack för informationen,

    kolla om jag har förstått saken rätt:

    Om jag har Dreambox och min kusin i Tyskland har också dreambox fast det är bara jag som har tecknad Digiturk abonnemang kan jag då dela med mig Digiturk till min kusin i Tyskland även om han inte har teckant abonemang men bara har dreambox?

Liknande ämnen

  1. Turkiska kanler?
    Av Nilllan i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 16:40
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  3. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:49
  4. Stream till Turkiska Super lig?
    Av Anders_79 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 17:34
  5. [LÖST] turkiska kanaler på parabol
    Av Xtriss i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 12:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss