Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Discovery mfl kanaler har slutat fungera

  1. #1

    Angry Discovery mfl kanaler har slutat fungera

    Har fått ett problem där dicovery, kanal9, ztv, animalplanet bla har slutat fungera. Det är en j*vla massa errors när jag kollar signalstyrka etc. Lyckades få bild på dem igår men det hackade fruktansvärt. Har haft problemet ungefär 2 veckor men vet inte hur jag ska felsöka.

    Detta gäller för två dm 600 T som kör boxer, likadant på båda.
    Har sökt kanaler på nytt men den hittar samma som inte fungerar.
    Är tacksam för all hjälp!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om du har mosaic och hög BER, så är det bara insignalen som måste åtgärdas = bättre antenn, kablage, ev förstärkare osv.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Om du har mosaic och hög BER, så är det bara insignalen som måste åtgärdas = bättre antenn, kablage, ev förstärkare osv.
    Stämmer, men det har fungerat utmärkt förut. Jag bor i hyreshus så har lite svårt att byta antenn. Men om detta är problemet bör jag inte ha samma på alla kanaler då? Är ju bara dess som inte fungerar, de andra funkar klockrent.

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Vissa kanaler är känsligare för störningar beror på vilken frekvens dom är på.
    SVT är jävligt kinkig hos mig medans c+ är bättre.

    Testa en förstärkare eller en inomhusanten som maktho sa.

  5. #5
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Bor du i hyreshus och fler kör på samma antenn så kanske fler har samma problem, tala med grannarna, säg till hyresvärden annars, han ska hålla med bra nivå i uttagen.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    dsundelin, tolkar det som ni delar på antenn på taket som tar in boxer och skickar ut det i ett lokalt kabel-tv nät. Jag tror inte det är fel på dina boxar eller uttaget.

    Låter som kanske antennen fått sig en känga eller det system som distribuerar själva boxersignalerna i kabelnätet blivit knas. Det är mycket viktigt i ett system som distribuerar DVB-T till boxar där man kan använda sig av t.ex. boxerkort osv att signalnivåerna är rätt i alla TV-uttag i fastigheten.

    Det är mycket känsligare än det om man kör med vanliga analoga signaler. Iofs kanske ni har analoga signaler, om inte borde du klaga, det är grymt billigt köra med en multibox, från a2b parallellt i kabel-tv-nätet med boxer-signalerna. Blir det något fel på boxergrejerna kan man ändå titta på det analoga gratis utbudet. Iofs brukar fastighetsvärdar inte känna till något om detta, många är ju n00bs när det gäller att hålla koll på vilka tekniska lösningar som finns

    Vänd dig till fastighetsvärden och prata med honom, dom kan nog ta dig en firma som kan kolla hela nätet, alla uttag osv, kan vara så att en renovering av nätet behövs (inte kabelbyte) men annat som måste bytas eller fixas.

    Vore bra om du kunde kolla med en "vanlig" box och köra kortet i den för att se om det funkar. Kolla även med andra som bor i huset om dom har problem.

    I övrigt är det bra att ni har tillgång till antenn på taket då det säkerligen ger bättre signal än om man sätter upp egen antenn, beror såklart helt på vart man bor, täckning osv.

  7. #7
    Tack för alla bra svar!

    Jag ska som några föreslagit kolla med hyresvärden och några grannar imorgon om det bara är jag eller om fler har problemet. För det stämmer, vi har endast en antenn som vi delar på.

Liknande ämnen

  1. Comhem kortet har slutat fungera med Ipbox:en
    Av legendshine i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 14:59
  2. Mikrofonen slutat fungera
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 09:52
  3. Comhem slutat fungera?
    Av aerogel i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 18:30
  4. Via har slutat att fungera hos mig
    Av Mc_man i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 14:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss