Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: HD-box

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger

    HD-box

    Tjenna!

    Funderar över att köpa en HD-box för satelit och har kollat lite på dm800 men även sett lite andra alternativ, ipbox m.m. Vilken är den som är bäst till rimligt pris? (inte dm8000:lol Ska vara en som funkar med CS.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Varför inte en Kathrein, Jag har en sådan + en DM800. Och katten känns hyfsat prisvärd idag.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Menar du en Kathrein UFS 910? De såg ju inte för snygga ut=)

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    De små IPBoxarna är mycket prisvärda. T.ex. IPBox 91HD för 2495:- Men det finns fler modeller att välja på runt 2000-3000 kr.

    http://www.nettosat.se/dgstation-b6.html

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Dgstation CubeRevo250HD PVR/IPbox 91 HD verkar ju lovande men är det 2 mottagare?

    "1 channel recording and 1 another channel watching in the TP at the same time"

    EDIT: Va kör man för sorts image på de boxarna då? Går dte installera gsub o mgcamd o sånt?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nej, det är bara en tuner, men det finns nog möjlighet att spela in en kanal och titta på en annan om de ligger på samma transponder.
    Lämpligtvis installerar du NLB image som innehåller mgcamd m.m. Gsub behöver du inte, textning fungerar ändå. Sedan finns också Enigma2 till IPBox om man vill ha det mer Dreambox-liknande. Men den har jag inte provat själv eftersom jag är nöjd med NLB.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger
    Hej
    Någon här som har erfarenhet av IPbox 91 HD/ IPbox 910 HD.
    Bildkvalitet,användarvänlighet och stabilitet

  8. #8
    Köp inte katte. De jag känner som har haft den skrädde inte orden. Bara en massa strul.

  9. #9
    Hej,

    Funderar oxå på att köpa en HD box. Har 2 st DB 500 just nu och funderade på hur det lirar tex en 800HD med img och cardserver etc tillsammans med dom gamla boxarna. Plug and play är det väl aldrig riktigt men vad bör man tänka på?
    Sen kanske en dum fråga men funkar HD kanalerna rakt av eller måste man köpa dessa extra från våra goda leverantörer typ SVT och TV4. Förrut kom det separata erbjudanden men det har jag inte sett på senaste tiden.

    //Sid

  10. #10
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Det är inga problem att få DM500 att lira med DM800.

    Canal Digital satellit är den enda operatör där HD kanalerna funkar med andra boxar än deras original boxar. HD kanalerna ingår i familjepaketet som är ett standard abonnemang. De andra operatörerna kör med chip pairing på HD kanalerna. Med Com Hem funkar endast SVT HD med tex. en Dreambox.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss