Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Terratec cinergy 1200 DVB-C

  1. #1

    Terratec cinergy 1200 DVB-C

    [FONT=verdana, arial, helvetica]Jag har ett problem med mitt terratec cinergy 1200 DVB-C och comhem, jag kan söka kanaler och hitta dom, dessvärre hittar jag comhem skövde vilket gör att jag ändå inte kan se kanalerna, bor i göteborg och i min digitalbox angav jag koden 41002 för göteborg, dessvärre kan jag inte klura ut hur jag kan ange denna koden i progdvb eller Terratec Home Cinema, så om någon vet hur man löser detta vore jag väldigt tacksam för tips.[/FONT]

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Hej!

    Du behöver inga koder i Terratec home cinema!

    Ställ bara in frekvenssökningen rätt så hittar du allt =)!

    Filter = Inget Filter
    Sökläge = Sök per frekvensband
    Frekvens från 29000 till 786000 stegstorlek 8000
    Symbolrate 68750
    Modulationstyp QAM 64

    då borde du hitta allt. Fungerar för mig i Terratec Home Cinema.

    Edit: Såg att du hittar kanalerna men inte kan se dem. Hur är det med ditt programkort, har du anslutit det till datorn? Antingen behöver du ett CI med en Conax CAM eller en phoenix Smartmouse lösning för att använda programkortet till ditt tv kort. Utan någon sorts CI (hårdvara eller mjukvaruemulerad) kommer du i princip bara att kunna titta på ComHem kanalen. Nätnummret behöver du bara till de fristående digitalboxarna, tvkortet scannar av hela frekvensregistret så där spelar det ingen roll.

  3. #3
    Jag kopplade in TV-kortet direkt till boxen, trodde att det skulle fungera på det viset, är total nybörjare på detta, hela tanken med TV kortet var att jag skulle kunna använda min datorskärm som en andra TV. Så finns det någon mjukvare lösning för detta ? är inte direkt sugen på att lägga ut mer pengar på det hela. Har ingen möjlighet att koppla in kanal kortet i datorn dessvärre.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Okej, jag förstår! Hur du än gör så måste ett avkodningskort vara kopplat till datorn för att du ska kunna se på digitaltv:n. Så du måste tyvärr lägga ut mer pengar om det ska fungera. Sen finns det olika lösningar i olika prisklasser, alla med olika för och nackdelar.

    Det enda du kan göra i nuläget för att se digitaltv i din dator utan att lägga ner pengar, är att koppla digitalboxen till datorn via SCART > lämplig videoingång i datorn, komposit, SVHS eller VGA beroende på vad din dator har för videoingångar, samt ljudet in till ljudkortet. Detta kräver iof någon sorts Scartsladd av lämplig typ. Då blir datorn mer som en tvskärm än något annat, du kan spela in signalen via något captureprogram, datorn fungerar då som en video, digitalboxen sköter allt annat. Ditt Tvkort används i detta fall inte till någonting alls.

    Det andra alternativet handlar om kortdelning eller införskaffande av tvillingkort. Bägge alternativen kräver tyvärr en investering av mer hårdvara.

    Antingen skaffar du en trådlös kortsplitter, kostnad runt 1000 kr, en CI modul via USB till terratec kortet, ca 6-700 kr, en CONAX CAM för ca 500 och kör digitaltv både i din box och din dator, med hjälp av ett enda abbonemangskort (merkostnad på runt 2000 kr i extra hårdvara), eller en trådlös kortsplitter samt ett phoenix smartmouse interface för ca 300 kr. Merkostnad på runt 1500, men då måste du mjukvaruemulera CA modulen, vilket kräver en hel del pillande med olika script och program, finns massor av trådar om det.

    Eller så skaffar du tvillingabbonemang + CI modulen + Conax CA modulen. Eller Tvillingabbonemang + PhoenixSmartmouse och mjukvaruemulerar även där.

    Det finns en uppsjö av trådar kring detta ämne och innan du går vidare så sök och läs på, så kanske nästa steg blir lättare.

  5. #5
    Tackar för hjälpen, blir nog så att jag säljer av kortet och nöjjer mig med min TV, hade vart kul o kunna ha TV på datorn med så ja kunnat se på annat när den lilla kollar barnprogrammen, men jag får klara mig. Än en gång, tackar för hjälpen och infon.

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 19:37
  2. Problem med MyTheatre och Cinergy 1200 DVB-C
    Av Bjerne Andersen i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 16:25
  3. CS med Terratec Cinergy 1200 DVB-C
    Av Henke77 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 05:46
  4. TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kort
    Av KabelKillen i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-11-30, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss