Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gratiskanaler Viasat

  1. #1

    Gratiskanaler Viasat

    Fick en uppdatering till min Pace mottagare för 2 veckor sedan. Nu är många fria kanaler borta. pratade med deras kundtjänst och de säger att de inte tar ner dessa längre. Bra irriterande då kanaler från Ukraina har slutat att fungera på Pace men fungerar fortfarande på Samsung. Försökte at hitta en ny mottagare som är fri från Viasat men som klarar deras kodning men detta lyckades inte. Någon som vet om man kan lösa detta?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    hokanp, du skaffar ett kort, eller har inte Viasat ett kort för gratiskanalerna ?

    Det har i alla fall Canal Digital.

    Kanaler från Ukraina kan man få in från Amos 2 (finns lite andra kanalern där), men vad jag kan se så är ju nästan alla kanaler från Ukraina på Sirius 4 (Viasat) inte krypterade så dessa kan man få in oavsett vilken dekoder man använder.

    Du kanske behöver en extra eller en speciell dekoder som fungerar med just gratiskanalerna (svt osv) och en dom funkar med kanaler från Ukraina.

    Om det inte går ta in gratiskanalerna från boxer (marksända), går inte det kan du fixa nordenparabol och en extra kabel. Så kan du köra två dekodrar parallellt och fixa depositinskort från Canal Digital för gratiskanalerna.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hokanp Visa inlägg
    Fick en uppdatering till min Pace mottagare för 2 veckor sedan. Nu är många fria kanaler borta. pratade med deras kundtjänst och de säger att de inte tar ner dessa längre. Bra irriterande då kanaler från Ukraina har slutat att fungera på Pace men fungerar fortfarande på Samsung. Försökte at hitta en ny mottagare som är fri från Viasat men som klarar deras kodning men detta lyckades inte. Någon som vet om man kan lösa detta?
    Om du vill ha en mottagare som är fri från Viasat men ändå klarar deras system (NDS) så titta på de billigare Dreambox-modellerna. Visserligen inte helt enkelt att få igång en Dreambox om man inte pysslat med det förut, men sedan har du en väldigt flexibel mottagare som klarar i stort sett allt.

    Obs! att Dreambox inte är godkänd av Viasat, men den klarar deras system (och många andra).

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Dreamboxen klarar inte nåt annat än Dreamcrypt som standard men eftersom det finns en hög med softcams så är det möjligt att köra dom flesta system... så det är inte bara och stoppa in kortet och tro att det funkar...
    Dom större modellerna dm70xx och dm8000 har CI plats och där kan du köra med riktig CA modul...
    Sen vet jag väl inte om man ska hålla med om att dmo billigare modellerna klarar i stort sett allt...
    Vill man ha den som mediacenter så kan jag inte rekomendera nåt annat än dm8000...
    Vill man ha budgetlösning men som ändå klarar mycket så kan man vänta på nya dm500hd som kommer snart...
    Ska man bara se TV och inte bryr sig om HD kanaler så klarar man sig dåremot med en dm600 eller dm7025 om man vill ha flera tuners...
    HD kanaler kommer ändå inte gå se i sverige snart ändå pga pairing...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger

    svar

    Varför inte en nokia 9902s

  6. #6
    Vantage 6000, 7100s el 8000s bara rätt Firmware så funkar viasat kort dock ej HD kanalerna vad jag vet.

Liknande ämnen

  1. Komma åt gratiskanaler
    Av Grindstone i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 11:46
  2. Funkar gratiskanaler utan abonemang
    Av wumpscut i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 22:16
  3. Hur söker jag gratiskanaler med TV antenn?
    Av southstar i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:08
  4. 10 okodade gratiskanaler
    Av TheVaran i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 15:02
  5. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss