Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: CL-Modul saknas?

  1. #1

    CL-Modul saknas?

    Tjena!
    Jag har precis köpt en ny TV som har en inbyggd box som stödjer Comhem. Jag hittar upp till 73 Digitala Kanaler, men dom kan inte visas. Det står att CL-Modul saknas. Jag jag misstänker att jag måste kontakta Comhem och betala för kanalerna.

    Så jag undrar om det finns något annat alternativ än att betala Comhem.

    MvH!

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Haha.. Nej man betalar faktiskt för sina kanaler. Brukar du snatta på ica också?

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Du behöver ett abonnemang från Com Hem och en Conax CA modul för att få bild...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    razorx, haha d

    Det du KAN göra är ju att köra snik-varianten, det kräver att någon som redan har comhem vill teckna sig för tvilling abonnemang och så är det du som använder kortet och därefter betalar pengar till honom för att du använder kortet.

    Halva priset eller mindre kommer man undan för då.

    Annars är det kortdelning med grannar via trådlöst eller något sådant vilket jag tvivlar på att du lyckas med om du inte känner någon som bor mycket nära dig. I övrigt är det kortdelning i hemmet som gäller.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    razorx, haha d

    Det du KAN göra är ju att köra snik-varianten, det kräver att någon som redan har comhem vill teckna sig för tvilling abonnemang och så är det du som använder kortet och därefter betalar pengar till honom för att du använder kortet.

    Halva priset eller mindre kommer man undan för då.

    Annars är det kortdelning med grannar via trådlöst eller något sådant vilket jag tvivlar på att du lyckas med om du inte känner någon som bor mycket nära dig. I övrigt är det kortdelning i hemmet som gäller.
    Okej, men vad hände med Piratkorten? Kommer ihåg när jag var yngre så var det vanligt med sådana..

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av srod Visa inlägg
    Okej, men vad hände med Piratkorten? Kommer ihåg när jag var yngre så var det vanligt med sådana..
    Kalla det för utveckling, säkerheten i korten är oerhört mycket bättre idag.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    srod, finns inte numera, några piratkort.

    De system som är osäkrast eller sämst är Viaccess, dock tror jag folk påpekade här förut att det inte finns piratkort till boxer. Det är kortdelning som gäller numera men har vi otur så kommer även det bli svårt i framtiden om dom ska börja använda chip-pairing till boxarna osv.

  8. #8
    Okej, men jag får tacka för hjälpen då!

Liknande ämnen

  1. DM500-S gbox saknas
    Av joyeyes64 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 17:51
  2. DLL Fil saknas
    Av 101. i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-01, 11:43
  3. DLL saknas
    Av Bruce1 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-16, 20:24
  4. Pink Tv saknas ?
    Av doka i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 08:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss