Jag har kört med boxer länge nu, marksänd tv. Förr kollade jag på utländska fri kanaler på olika satelliter via min dreambox. Min parabol hänger på väggen utanför och den är monterad på en vridbar axel som drivs utav en elmotor, några av er har säkert samma.

Jag har testat få in fria kanaler och parabolen fungerar utmärkt. Så nu kände jag för lite film så jag beställde Canal+ film från CD, enkelt men fortfarande så bra abonnemang. FRI Basinstallation ingick inte utan endast parabol ingick, vilket jag inte heller behöver. Jag bockade av att jag ville ha deras parabol Mao.

Ändå så ringer en installatör till mig och säger att dom skall komma förbi för att köra något "protokoll" på signalstyrkan osv, varför kommer dom om nu inte basinstallationen ingår, jag vill inte ha någon hjälp att installera grejorna, jag vill göra sådant själv, dessutom står det och jag citerar "Ditt paket med programkort och digitalbox levereras fraktfritt inom två veckor till postens närmaste utlämningsställe". Vad handlar det om, varför kommer dom, för dom kommer väl inte tycka det är några problem att jag har en vridbar parabol eller?