Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kan inte ansluta min DM8000 till nätverket

  1. #1

    Kan inte ansluta min DM8000 till nätverket

    Har precis skaffat en DM8000HD.
    Men jag kan inte ansluta den till mitt nätverk, boxen fullständigt vägrar att ta emot en IP adress från min router. (Netgear)
    Boxen hittar min router men oavsett vad jag gör så funkar det inte.
    Har skrivigt in uppgifterna manuellt i boxen,försökt med autosökning, återställt boxen till fabriksinställningarna och testat med både kabel och trådlöst.
    Min router fungerar helt perfekt med min Playstation 3 så jag börjar fundera på om det inte är boxen som är kass.
    Är det någon här som haft liknande problem?

  2. #2
    har du testat att sätta fast ipnummer istället för dhcp? tänkte om du skulle testa det med router och din dreambox.

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Du kör trådlöst eller?

    Har du rätt kryptering och lösenord inställt i boxen?

    Vilken image använder du?
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #4
    Jag har testat med fast IP nummer utan framgång och även både trådlöst och med kabel.
    Någon kryptering har jag inte i routern.
    När jag kör nätverkstest så blir fälten IP adress och Nameserver röda varenda gång och sedan får jag meddelandet ''your internetconnection is not working''.
    Hopplöst

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    har du testat med både korsad och rak kabel, samt även dragit ner lan-speed till 10Mbit

    du kan ju annars sätta en korsad kabel till datorn och köra wireshark och se om du får några signaler från boxen.

    Dock skulle jag rekomendera ett image byte. hade massor konsigheter med senaste gemeni i min 800:a, testade LT för första gången och då funkade allt efter en stunds pillande

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Alucard Visa inlägg
    Jag har testat med fast IP nummer utan framgång och även både trådlöst och med kabel.
    Någon kryptering har jag inte i routern.
    När jag kör nätverkstest så blir fälten IP adress och Nameserver röda varenda gång och sedan får jag meddelandet ''your internetconnection is not working''.
    Hopplöst

    aah hade samma fel igår faktiskt när jag bytte tillbaka till gp. i menyn så har du restart interface eller liknande, välj den och starta sedan om boxen. testa om det fungerar nu

  7. #7
    Felet avhjälpt.
    Det var min router som hade gjort sitt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 09:52
  2. Nätverket helt dött på DM8000 HD
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 18:41
  3. Ingen kan inte ansluta till min DM8000
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 14:53
  4. Dreambox-TV lyckas inte ansluta till xboxen
    Av Mac Gyver i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 16:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss