Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM 500C cardserver...

  1. #1
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger

    Question DM 500C cardserver...

    Försöker få igång en cardserver hemma i lägenheten. Jag har två DM 500C, lyckas få bild på båda var för sig med orginal ComHm-kortet i. Dock bara med Camd3.90x. Hittar ingen hjälp om hur man får igång en cardserver med Camd3... Jag har googlat, testat, raderat och sökt på olika forum, men jag kommer ingenstans. Har lekt och provat i fyra dagar nu, sambon börjar lessna!

  2. #2
    Det finns fina guider för hur du startar med newcs eller newcamd. Varför inte prova dom?

    snake

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Handlar nog mera om att hitta rätt guide.
    satt 10 timmar första gången och gjorde massor med misstag........ men när man förstår hur allt hänger samman är det plätt lätt....

    om du kör t.ex. senaste gemeni är det bara gå in på blue-panel och ladda hem mgcamd 1.31 och newcs.

    installera dessa, starta om boxen så är box 1 och server igång.
    sedan får du lägga in ett konto för box 2 på servern (box 1)samt installera mgcamd 1.31 på den samt lägga in kontot på box 2.

  4. #4
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Tack Arrow för ett svar som inte stinker besserwisser! (Till skillnad från många andras svar...)
    Jag har fått allt att funka med Peter Pan image. Gjorde precis likadant som med Gemini. Fick det ändå aldrig att lira innan jag körde Peter Pan.
    Tack ändå!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    tror det va liknande för min del, testade med peter-pan och fick det att snurra, sedan blev jag så förbannad på mig själv när jag inte fick det att funka i gemeni så jag satt mig och gjorde allt igen och då funkade det, sedan dess har jag bara kört gemeni, iofs installerade jag LT på min 800 bara för att testa och det funkade oxå fint.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss