Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 50

Ämne: Aldrig jag skulle ge 12 papp för en DM8000

  1. #31
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Kolla runt på andra svenska/utländska dreambox forum och hur det var när boxen släptes för ett halvår sedan så får du svaret...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  2. #32
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Lite nyfiken bara, har ingen koll alls på DM8000, så är ju tvungen att fråga vad den kan som en htpc inte kan?
    En HTPC kan säkert lika mycket som en DM8000 kan men för att få en HTPC att fungera som en DM8000 måste du ha exceptionell datorkunskap inom hårdvara & mjukvara.

    Jag vill se en HTPC med 4 tuners som fungerar som en DM8000 gör IRL...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Kolla runt på andra svenska/utländska dreambox forum och hur det var när boxen släptes för ett halvår sedan så får du svaret...
    nu vill jag inte kolla runt på forum där några hundra säger att dom köpt den. jag vill ha fakta från en trovärdig källa

  4. #34
    Ja du 12000kr för en låda??? vet fan om det är värt. Du tittar fortfarande på samma kanal oavsett om du har 4 tuners eller 1.O spela in vadå dom sänder hela tiden samma program fast olika tider.Har 3st dm500 klarar mig lika bro med dom fast utan HD saknar inte det heller.Å kostnad för alla 3st 3200kr. Så för DM 8000 Lyxfällan är inte långt.

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av ibi Visa inlägg
    Ja du 12000kr för en låda??? vet fan om det är värt. Du tittar fortfarande på samma kanal oavsett om du har 4 tuners eller 1.O spela in vadå dom sänder hela tiden samma program fast olika tider.Har 3st dm500 klarar mig lika bro med dom fast utan HD saknar inte det heller.Å kostnad för alla 3st 3200kr. Så för DM 8000 Lyxfällan är inte långt.
    HD blir ju mer och mer populär så där finns ju DM800 som är en 3e del av priset

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Det är nog olika vad vi prioriterar.
    Jag skulle kunna betala 20000 om den kosta det, en hobby får kosta anser jag,och jag ångrar inte en sekund att jag köpte en.

    Skulle därimot inte köpa en bil för 1 mille med en massa krimskrams i när man kan köpa en för 200000 som också går att köra med :lol:

  7. #37
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av aakerlind Visa inlägg
    nu vill jag inte kolla runt på forum där några hundra säger att dom köpt den. jag vill ha fakta från en trovärdig källa
    Jag tvivlar på att DMM fortsätter att sälja DM8000 om det inte går runt ekonomiskt.

    Utvecklingskostnaderna för denna burk är nog rätt så hög med tanke på vad den kostar, och det är inte så konstigt när den har all den hårdvara/mjukvara som ingen annan Linux HD box kommer i närheten av.

    Jag håller med Stefan60, jag skulle nog också ha betalat 20000:- om boxen kostade det för det är den helt klart värd.

    Boxen fungerar till 99% som specen säger, vilken annan Linux/icke Linux HD box gör det????
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av bpl Visa inlägg
    Jag tvivlar på att DMM fortsätter att sälja DM8000 om det inte går runt ekonomiskt.
    Men vad har detta med att den säljer som smör i solsken?
    Finns olika varor som inte går runt ekonomiskt i början...

    Jag vill bara ha en källa på det du påstår, det är väl inte så svårt?

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Ni kan ju beställa den för 999€ från utlandet vilket är ca 10000:- med dagens eurokurs...
    Annars finns den för 11000 på vissa ställen i Sverige med så man kan komma undan lite billigare...
    Om eurokursen sjunker ytterligare till mera normal nivå så kan man nog komma undan närmare en 1000 lapp till..
    Visst den är fortfarande dyr för många kanske men det är iaf några 1000 lappar där pga svag svensk krona som DMM inte kan göra nåt åt...
    Sen att den inte skulle sälja är bullshit då det ser ut och vara slutsålt ofta på många ställen i utlandet...
    Sen har ju dm8000 bla plats för 4 CA moduler med och det kan lösa pairingproblem om t.ex CD slår på pairing...
    Norska RiksTV kör med conax cas7 pairing precis som bla comhem och som CD kommer göra den dan som slår på det och ska funka med en conax pairing modul i dm8000...
    dom som har en dm800 bla som bara kan köra softcams sitter där med svart bild då...
    Fast man får ju se vad som händer operatören måste ju godkänna CA modulerna som går att paira till med...
    Sen om man nu kan få 3st dm500 kloner för 3200:- säger ju ingenting...
    kloner är billigare för att dom just är kloner och inte har utvecklingskostnader osv och sen så betalar du ju ingen svensk moms på dom heller om du köper från utlandet... Sen så har du ju inga garantier och kvaliten kan variera kraftigt med och dessutom...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #40
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Tack lädret!

    Nog pratat om DM8000, nu är jag väldigt intresserad av vad richard_roe har kommit fram till i sina tester av Kathrein UFS910...

    @aakerlind,

    4056 registrerade köpare av DM8000, tvivlar på att alla som köper boxen är forummänniskor...
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

Liknande ämnen

  1. DM800 HD aldrig startad
    Av conta1968 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 21:10
  2. DM8000 kommer aldrig att finnas i handeln!
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 14:49
  3. Jag ska aldrig mer dricka sprit?
    Av Deas i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 20:41
  4. Aldrig knäckts??
    Av Nallemannen i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 18:56
  5. aldrig mer, eller???
    Av snurpen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 14:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss