Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Multi Quad/Quattro 4 Koaxialkabel

  1. #1

    Multi Quad/Quattro 4 Koaxialkabel

    Vet någon vad diametern på en Multi Quad/Quattro 4 Koaxialkabel är? Får den plats i ett VP20 rör?

  2. #2
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Vet inte diametern, men är säker på att den inte får plats i ett VP20 då det är 20mm utvändigt och typ ca 16mm invändigt.
    Den är nog inte så himla böjbar heller kan jag tänka mig, så det bör nog var rymligt om du ska dra den genom någon rörböj också !

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Att döma av denna sidan verkar den vara 17mm (min tyska är inte den bästa...)
    http://www.srt-versand.de/index.php?...9cb31.65235094

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    dumbo, om du kan använda större rör så gör det, tänk också på att det är bäst med invändigt rör / slag som är slät. Jag undrade också detta förut så jag tog 10st 1.0 koaxialkabel stumpar och limmade ihop dem, för att se hur många som skulle gå in i ett 50mm rör (minns inte om det var utvändig eller invändig diameter.

    Jag har en stump 20mm rör (invändig diameter) och efter en koll så ser jag att man får in 4st koaxialkablar, det kanske går med 5st men jag tror inte det, ligger mer åt 4.8st kablar i röret. Så du kommer ha lite utrymme om du kör med 4st kablar. Tänk dock på att inte koppla ihop 45graders böjar och annat på VP-rörs slingan förens du dragit igenom alla kablar och det är klart, för då kommer förmodligen det fastna i röret.

    Som sagt, om du kan sätt VP-40 eller 50 rör om det finns, helt klart värt med ett större rör om man kommer på i efterhand att man vill ha några extra kablar eller så.

    Lycka till.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 15:14
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 17:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss