Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Nätverksbrygga ok?

  1. #1

    Nätverksbrygga ok?

    Har nu lagt ner mina tankar på att dra en sladd från min nuvarande router till min DM i vardagsrummet, det är helt enkelt för svårt att göra det bra. Eftersom jag tänkte investera i ny trådlös router tänkte jag att man kanske kunde köra trådlöst till den gamla routern och placera denna i vardagsrummet brevid dreamboxen. Någon som har erfarenhet av detta och funkar det isåfall tillfredställande? Utgår från att det går att ställla in den gamla routern så att den fungerar som brygga istället för "master".

  2. #2
    vad är det för router?

  3. #3
    Linksys WRT54GC

  4. #4
    Vet att det funger med en wrt54gl men dd-wrt firmwire, bara att ställa den i AP-mode. Så borde inte vara några problem med GC-varianten.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    jag kör med 3st wrt54GL som jag kör Tomato firmware på.... en som router 2 bryggor...
    funkar tok stabilt, även figgat QoS så visst trafik alltid är prioriterad

  6. #6
    Ok, kan jag installera dd-wrt firmwire på min GC då? Hittar ingen AP i nuvarande gränssnitt men kanske letar på fel ställen.
    Har sökt en del på nätet nu och det verkar inte som att GC stödjer bryggning. ;(

  7. #7
    nettosat har en brygga för femhundringen som funkar med alla (tror jag) trådlösa routrar.. En kompis har en sådan o den har fungerat felfritt ihop med någon "skit" router.
    VU+

  8. #8
    Hej! Jag är också intresserad av att göra DM500c trådlöst och har köpt en Linksys WRT54G för att jag har läst några post att den skulle vara bra men har inte lyckas än! Inga guider har jag tyvärr inte hittat

  9. #9
    VU+

  10. #10
    [media]http://www.youtube.com/watch?v=Ud-Hq3kgvk4[/media]
    VU+

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss