Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Twin lnb ?!

  1. #1

    Twin lnb ?!

    Köpte just ett twin lnb för att köra igång en till dreambox , men när jag bytt och gjorde en ny kanal sökning på min första box så hittar jag bara 160 kanaler av normalt drygt 600 och signalkvaliten hade blivit sämre !!! :'(.. Har bytt ut orginal lnb:t som följde med kanalpaketet till ett "Golden Interstar GI-202 Platinum X".. Är det jag som gjort något fel eller !??

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Antar du var försiktig när du bytte, om inte parabolen satt fast ordentligt kan den har flyttat på sig lite, det påverkar signalen.

  3. #3
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Har du testat båda utgångarna på Twin LNB för att utesluta nåt ?

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    squad, har du kvar den gamla LNBn kan du alltid montera tillbaka den och prova om allt funkar, då har du i alla fall konstaterat att det inte är något fel på parabolen (lutningen osv). Då är det något annat som är knas, kabelskada eller kanske LNBn som är trasig, dom kan ta skada men ska tåla ganska mycket.

  5. #5
    Jag vart less och gick på stan och köpte ett nytt !! Funkade klockrent direkt, nu hittade jag all 618 kanalerna igen !!! Ska aldrig mer köpa något sådant på nätet, för nu blir det väl ett djävla tjafs för att få returnera lnb:t...

Liknande ämnen

  1. Köpråd twin-LNB
    Av zap18 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 11:20
  2. VU+ Duo Twin HD
    Av mr_richard i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 19:29
  3. Twin mottagare
    Av lazzy i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 17:42
  4. twin tuners twin decoders
    Av culo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 07:41
  5. twin lnb fråga..
    Av mami i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 16:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss