Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: DM100 vägrar connecta till Xloader

  1. #1

    DM100 vägrar connecta till Xloader

    Det känns som att jag försökt allt. Jag fick igång xloader 3.2 och kunde flasha min DM100. Allting fungerade, bild och hela kittet. Tills jag stängde av den över natten. Nu får den inte in någon signal från parabolen överhuvudtaget. Kanske behöver flasha om den med orginalimagen tänkte jag. Men, nu funkar det inte alls.

    Jag har följt alla guider för hur man kopplar ihop den, installerat usb > comport drivisarna. Men, jag får inte xlodern att koppla ihop sig eller hitta boxen. Har provat 3.2, 3.1 och 2.4. Samma sak. Vad gör jag för fel??

    2.4 säger Cant use comport #10. (Det är min usb>comport.
    3.0 säger reciever not responding.
    3.2 connectar men säger bara press on off button vilket jag gör men inget händer då..

    Tacksam för tips för att lösa!!

  2. #2
    Löste det på egen hand, installerade senaste drivisarna på en dator med xp istället, och använde xloader 32. Då connectade den fint till boxen.

    Det verkar alltså som att vista var boven i dramat!

Liknande ämnen

  1. Hockey & Fotboll vägrar komma igång
    Av tokper i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 07:00
  2. Nabilosat vägrar att ansluta
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 16:37
  3. Dreambox 7020 vägrar läsa ipnumret
    Av waswt i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 11:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss