Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: card sharing

  1. #1

    card sharing

    Hejsan!
    Har beställt canal digital och väntar på paketet.Har läst här på forumet att kortet är knutet till boxen. Idag har jag boxer och delar ut mitt orginalkort via card scharing tror jag det heter.En liten burk som jag sätter orginalet i, sen har jag några gröna kort som jag sätter i dekodrarna. Kommer detta att funka med canal digital? Eller ska man försöka med dream box? klarar jag det som inte har några kunskaper alls?

    /Patrick

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Låter som du har SmartWI. Så länge som kortet inte är knutet till boxen så ska det funka med kortdelning.

    Jag vet inte hur det är om man kör med standardbox och beställer ett kort från CD, numera så ingår ju HDTV kanaler i deras familjepaket eller hur det nu är, men man kan ju inte titta på detta som man inte har HDTV box så utan en sådan kanske dom inte knyter kortet till boxen. Då ska kortdelning fungera för dig, däremot kanske programvaran behöver uppdateras eller så funkar det bra ändå. Det är ju bara att testa.

    Det är ingen ide att byta till dreambox om dina kunskaper i linux är mycket dåliga, det blir dyrare, krångligare och du har ju redan en fungerande kortdelnings lösning.

    Sedan behöver du ju boxar som kan ta emot via satellit för varje TV där du ska titta på program, boxer lådorna funkar inte utan bara på marksänt. Annars är ju ett alternativ att köra Canal Digital på en TV, sedan har du ett boxer abonnemang också som du kör kortdelning på till de övriga TV apparaterna.

  3. #3
    Ok, Jag har beställt en hd box och en vanlig. Tvillingkortet ska jag ha ute i husvagnen så jag hoppas verkligen det funkar att dela ut.Boxer säger jag upp, känns dyrt att ha 2 abbonemang.
    /Patrick
    En riktig amatör boende i FRÄNDEFORS

  4. #4
    Det fungerade inte.Kortet är låst till boxen. Testade med en annan box och den tog inte kortet alls.Så smartWin funkade inte.Så vad ska jag göra nu? vill ju se på alla tv aparater.
    En riktig amatör boende i FRÄNDEFORS

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Tror inte ditt kort är låst till boxen. Jag kör själv med cd och smartwii utan problem.

  6. #6
    Håller man sig till CD HD boxar med och utan hårddisk och diverse conaxboxar skall det inte vara problem. Men blandar man in CD standardboxar CD 5050 och 7000 (comboboxen) får man problem. Jag kör f.n. med CD PVR HD, CD HD (utan pvr) Hyro 9000Ts, Comboboxen med kortet i CA-modul, Nokia 9902 samt Neovision 601 och alla de fungerar med SmartWi. I och för sig kan jag inte använda mer än 4 av dessa åt gången då jag inte har mer än 4 ingångar.

  7. #7
    Jag har hd boxen utan hårdisk. Sen har jag en kombo box som jag fick för några år sedan,när jag var kund sist. Smart vi funkar inte i någon av mina boxar.Tar jag cd kortet och stoppar i min combo så säger den ogiltigt kort. Så det verkar som mitt kort bara funkar i min hd box.
    En riktig amatör boende i FRÄNDEFORS

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av patrick1977 Visa inlägg
    Jag har hd boxen utan hårdisk. Sen har jag en kombo box som jag fick för några år sedan,när jag var kund sist. Smart vi funkar inte i någon av mina boxar.Tar jag cd kortet och stoppar i min combo så säger den ogiltigt kort. Så det verkar som mitt kort bara funkar i min hd box.
    Pröva att stoppa in en Conax CA-modul i Comboboxen och Smart Wikortet i den i stället för ordinarie korthållare, det är så jag kan använda Smart Wi i Comboboxen utan problem.

  9. #9
    Jag har CD tillsammans med SmartWi, fungerar utan problem. Jag satte dock ett Alexkort i SmartWi'n och har då fått problem med att SmartWi lägger av efter ca: 20-24 timmar. Får då progga om SmartWi korten igen. NÅgon som har sett dessa fenomen?

  10. #10
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Beginner Visa inlägg
    Jag har CD tillsammans med SmartWi, fungerar utan problem. Jag satte dock ett Alexkort i SmartWi'n och har då fått problem med att SmartWi lägger av efter ca: 20-24 timmar. Får då progga om SmartWi korten igen. NÅgon som har sett dessa fenomen?
    Prova uppdatera firmwaren i SmartWii´n
    Brukar göra susen

    /Minime
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. dvb-c kort plus card-sharing
    Av uppkoppladnu i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 00:10
  2. card sharing boxer
    Av granit i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 09:16
  3. Card sharing - någon?
    Av tuzze12345 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 22:35
  4. Card sharing - typ
    Av ruttnahajen i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 08:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss