Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Flasha Dreambox utan nollmodemkabel?

  1. #1

    Flasha Dreambox utan nollmodemkabel?

    Har läst mellan raderna på några ställen att det verkar finnas nåt sätt att göra detta?

    Jag har en nyinförskaffad DM-500+ (S) från 3nity.se (klon..?) vilken jag ska förbereda för koppling mot min rykande färska CS-server. Har dock ingen serieport på datorn (och jag vill helst inte pilla på linuxburken nu när den verkar må bra).

    Går det att göra via t.ex. nätverket, och framförallt vilken image ska jag använda?

    Har just läst en del om dessa time-bombs, vilket verkar jobbigt när jag förmodligen har en klon (?)

    ///Rookie

  2. #2
    Det finns en guide härnågonstans om hur du flashar en dm600 via webgränssnittet i boxen. Det kanske funkar på 500 också. Använd plijade, där finns ingen timebomb. Sen behöver du ju inte flasha från linuxservern. Du kan ta vilken dator du vill.

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Flashwizard - finns i filarkivet

    PLI som image så slipper du bekymra dig ang. timebombs

    simpelt sickan
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    men hallå!! absolut inget flashwizzard. kommer ej att funka förmodligen.

    de är väl en dm500 Plus!! vi snackar om. d.v.s samma lika som dm600.

    tryck in powerknappen när du stoppar i nätsladen. då hamnar boxen i bootloaderläge. om du vet vad din router gav för ipnr via dhcp. så får den förmodligen det ip nummret.

    öppna en webläsare å klicka in ip numret. så ska en dm500 flashas! använd inga andra trix förutom dreamup + nollmodem men bara om nätverket skulle balla ur i boxen.

    jag rekomenderar inte ens flashwizzard till någon dreambox. då de finns risk att den fuckar upp en dreambox totalt om man inte vet vad man sysslar med. och ända rädningen är då en nollmodemskabel.

    edit: de ska följa med en manual till boxen. där står de precis hur man ska göra.

    utifall att du inte menade 500 plus utan gamla dm500 modellen. och du absolut vill använda flashwizzard. blanda inte mellan olika images. t.e.x hoppa från gemini maxvar till PLI jade3 då kommer de bli svart på boxen. och du lär tvunget skaffa rs232port. är möjligt att de går att köra pli jade3 maxvar, efter en gemini maxvar flash.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Tack för svaren!

    Edit: Det gick som en dröm via web-interfacet och PLi Jade3.

    ///Rookie (snart senior) :thumbup:

Liknande ämnen

  1. flasha ny image dreambox 600
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-12-11, 21:29
  2. Flasha om Dreambox 800HD PVR (Hjälp)
    Av Eduardo i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 08:01
  3. Flasha med dreambox webcontrol
    Av Tonny11 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 22:21
  4. Dreambox 500c går ej att flasha längre
    Av amilo i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss