Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tappar vissa canal+ samt tv3 kanal5 samt kanal9

  1. #1

    Tappar vissa canal+ samt tv3 kanal5 samt kanal9

    Hej. har precis köpt ett paket med parabol, 2 lnb samt en dm600. Funkar perfekt utom att den rätt ofta tappar vissa canal+ samt tv3 kanal5 samt kanal9. Kan det vara LNB mot Thor som är för klent eller kan skärmen vara för liten (78 cm). Bor i mellansverige. Har kollat och kanalerna som försvinner ligger på samma transponder (11278 V och 11389 H).

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    DEC telefon ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

    Dect

    Alltså hur nära ska den inte stå då?? Om grannen har en dect, stör det i sådana fall? Hade problem med att grannens babyvakt störde mitt trådlösa nät. Bor i lägenhet ska tilläggas......

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zyx_11 Visa inlägg
    Alltså hur nära ska den inte stå då?? Om grannen har en dect, stör det i sådana fall? Hade problem med att grannens babyvakt störde mitt trådlösa nät. Bor i lägenhet ska tilläggas......
    Bör inte påverka om inte själva basenheten står precis vid kabeln eller mottagaren. Har du ADSL så ska du hålla telefonsladden som går till modemet långt ifrån annan utrustning då den strålar mycket. Undivk att ha antennkabeln nära elkablar och liknande, och om antennkabeln är lite för lång så linda absolut inte upp den så att den bildar en spole, utan korta ner kabeln alternativt sprid ut den lite. Men det verkar inte troligt om det bara är ett fåtal kanaler som inte funkar.
    Kolla vad som är gemensamt för dem kanaler som funkar, respektive dom som inte funkar; det kan t.ex. vara så att om de som inte funkar alla ligger på H, horisontellt, respektive V, vertikalt, att LNB sitter skevt. Vissa LNB ska monteras skevt men då brukar det finnas en klisterlapp som visar hur den ska sitta. (ofta kan den vara vriden 45 grader).

    Kolla också så att de är inställda på rätt frekvens i mottagaren, så att du inte har någon gammal kanallista.

    kingofsat.net är en bra sida.

    lycka till

  5. #5
    Hade ett liknande problem med en original dm600 som tappade kanaler utan förvarning. Beskrev hur mitt problem var och hur det löstes här:

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=25438

    Sedan jag bytt tunern har problemet inte kommit tillbaka.

    hansing

  6. #6

    Tuner

    Jag har testat med ny tuner, nätdel från annan dm800, nya kablar, nya switchar men inget vill gå. Även en annan dm800 har testats. Min Dm600 går perfekt på denna uppsättning kablar och switch. Men när jag kopplar in min eller polarens dm800 funkar det inte. Kan det vara så att parabolen inte är optimalt justerad? Att 600:an inte är lika kinkig på signalen för att få bild? Börjar lessna rätt bra nu på min box.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 19:29
  2. dvb-c samt dvb-t, kompatibla?
    Av busta i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 17:01
  3. mottagaren låser sig samt tappar alla kanaler Nokia 9321S
    Av wolftiny i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-18, 17:20
  4. Finns det Andra filmkanaler än Canal+ samt Tv1000
    Av Viaconakrypt i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 16:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss