Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Tappar hårddisken mm

  1. #1

    Tappar hårddisken mm

    Hej

    Jag har en dm800 där jag kör LT5 Sp8 på. Känns som den har ett eget liv....och jag skulle vilja ha lite input av dom som har liknande utrustning och image.

    Jag har en extern Western Digital hårddisk på 500 gbyte som jag kopplat in via usb.

    Fick problem med att han inte ville godkänna den som hårddisk då han automontade den som /media/usb hela tiden. Jag fick gå in och editera FSTAB för att få den till /media/hdd och jag har klarat av att få inspelningar att fungera.

    Men jag har problem med att han tappar bort hårddisken rätt vad det är och jag är inte säker på vad det är som gör att helt plötsligt förstår han inte att han har någon hårddisk. Mountade upp en cifs disk via nätverket också och det fungerade bra att spela upp streamat data via streamplayer men den mountningen är helt borta idag också.

    Har bootat om dreamboxen flera gånger(med mountningar och hårddiskar och övriga inställningar kvar) och sen en kväll kan streamplayer inställningen peka på en helt annan dator(verkar vara något defaultvärde 192.168.2.10) som inte finns i mitt nätverk.

    Många småfrågor men tycker att det känns halvknepigt att inställningar bara försvinner. Vet om att man måste boota om för att det skall ta ibland men efter ombootning borde ju inställningarna vara stabila.

    mvh
    /Wigge

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kolla upp din nätdel.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Se på hårddisken
    Av robban71 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 14:15
  2. Hårddisken hänger inte med
    Av rhino94 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 05:06
  3. Hårddisken
    Av ponsse1900 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 17:43
  4. Går ej att defragmentera hårddisken
    Av toks i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 19:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss