Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Comhem FTA

  1. #1
    sm0kie
    Gäst

    Comhem FTA

    En underlig sak händer mig. Jag byter till en kodad kanal t.ex. Canal+ Action och jag läser på NewCS att en ECM är skickad. Men efter det så går det 5 min utan en ny nyckel. Jag har t.o.m. tagit bort nätverkssladden och bilden har inte frusit...

    Vad händer med ComHem?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Vad har nätverkskabeln med saken att göra?
    Självklart så har du fortfarande bild då.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #3
    Inte om han är ansluten till en Cardserver väl? Då bryts ju den uppkopplingen?

  4. #4
    sm0kie
    Gäst
    Precis. Kortet är i PC:n så därför var det underligt. Nu ser allt som vanligt igen men igår kväll behövdes endast 1 ECM för hela kvällen.. rätt underligt..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av sm0kie Visa inlägg
    Precis. Kortet är i PC:n så därför var det underligt. Nu ser allt som vanligt igen men igår kväll behövdes endast 1 ECM för hela kvällen.. rätt underligt..
    Tjena,

    Hade exakt samma symptom mellan 22.00 - 00.00 (ca) igår kväll,
    hade faktiskt inte tillgång till ett par kanaler heller som jag har i abonnemanget. Men som sagt, detta var bara under ett par timmar, gissar på att Comhem höll på med något.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av kalle1173 Visa inlägg
    Tjena,

    Hade exakt samma symptom mellan 22.00 - 00.00 (ca) igår kväll,
    hade faktiskt inte tillgång till ett par kanaler heller som jag har i abonnemanget. Men som sagt, detta var bara under ett par timmar, gissar på att Comhem höll på med något.
    Japp märkte samma sak, 3 och 5an försvann, samt att klockan nollställdes, antagligen service arbete på Conax systemet samt tekniska problem på en frekvens iallafall i mitt område

  7. #7
    sm0kie
    Gäst
    Verkar så, men fan va dumt att göra det från 22:00 när alla tittar på TV.. smart gjort ComHem.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av sm0kie Visa inlägg
    Verkar så, men fan va dumt att göra det från 22:00 när alla tittar på TV.. smart gjort ComHem.
    Det med 3an och 5an var nog ett tekniskt problem med utsändningen med tanke på att signalstyrkan och kvaliten var som den brukade. det med att det inte behövde nya EMM signaler var nog med conax systemet att göra min misstanke dock inte bekräftat

  9. #9
    jag hade samma problem i går ,jag va tvungen radera allt .alltså till fabriks inställning då tappade jag alla kanaler som jag hade fast ,jag har comhems abonnemang .jag får ingen kanaler längre fast jag söker ,kan någon hjälpa mig ,vet nått . tack

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av paposh Visa inlägg
    jag hade samma problem i går ,jag va tvungen radera allt .alltså till fabriks inställning då tappade jag alla kanaler som jag hade fast ,jag har comhems abonnemang .jag får ingen kanaler längre fast jag söker ,kan någon hjälpa mig ,vet nått . tack

    Vilken box har du?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss