Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Canal Digitals HD-PVR ett skämt!!

  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger

    Canal Digitals HD-PVR ett skämt!!

    Av en händelse fick jag överta en Canal Digital originalbox. Det är värsta/senaste modellen med dubbla tuners och inbyggd hårddisk. Hårdvaran verkar ganska kompetent, den är byggd av Sagem och innehåller en del godis som USB-port, Ethernet-port m.m.

    Men man blir ju gråtfärdig när man ser hur Canal Digital har stympat denna box i programvaran... :angry: USB och Ethernet-portarna är "avaktiverade"... Det går inte att lägga in någon annan satellit än Thor, och DiseqC verkar inte heller fungera alt. är "avaktiverat"...

    Allt för att inte burken ska kunna användas för att ta in några andra kanaler än CD:s egna.

    Detta är ju ett skämt. Hur kan man ta en modern satbox från en stor tillverkare, stympa den på i praktiken alla finesser och sedan lansera den som det bästa och mest moderna som finns...? Vi som är vana att köra Linux-boxar skrattar ju bara åt eländet. Själv skulle jag inte betala en krona för skiten med den programvaran som ligger i.

    Synd som sagt för boxen verkar innehålla en del juste hårdvara som inte får komma till sin rätt p.g.a. CD:s klåfingrighet. Att konsumenterna accpterar detta, eller förstår de inte bättre?

    Har googlat en del för att se om det ev. finns någon annan mjukvara som passar i denna box, men inte hittat något. Är det någon som har något tips i den vägen så är jag mycket intresserad.

    Under tiden, Beware of denna skitbox! :evil:
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Kolla in tråden på minhembio om denna box :angry:

    Nä, tyvärr så fattar inte folk bättre eller så vet de inte att det finns boxar som funkar 100 ggr bättre...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Kommer en ny mjukvara i mars som bygger på Linux
    men den är säkert strypt ändå

  4. #4
    Så illa är inte boxen. Den är plug and play till skillnad mot DM och andra Linuxbaserade boxar. Så det är bara att koppla in parabolen, Hdmi från Box till TV och sedan titta på programmen. Inspelning via EPG går bra och den sträcker sig i nästan en vecka. Sedan går det att spela in två program samt se ett inspelat.

    Min införskaffade DM800 HD PVR har jag haft en vecka och ärligt talat att få igång den externa hårddisken var inte lätt, streaming till PC har jag inte lyckats med än och det är lite pyssel att få igång EPG och inte bara nu och nästa. Sedan är förprogrammerade inspelningar inte det lättaste då boxen låser sig så att det behövs en norsk reset.

    Skulle CD sätta en DM i händerna på Svensson lär de få fyrdubbla den tekniska supporten för att hinna med. Reder de bara ut de värsta buggarna så blir boxen en enkel bruksbox i alla fall för de som enbart är intresserad av CD:s programutbud.

Liknande ämnen

  1. Canal Digitals HD box som Dreambox??
    Av dalan1 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 14:04
  2. Canal digitals HDbox
    Av Lacariuz i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 15:11
  3. Canal Digitals kort?
    Av Axon i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:58
  4. Canal digitals HD box ?
    Av Lacariuz i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 14:13
  5. Canal Digitals nya box
    Av kärri i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-20, 12:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss