Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: EPG problems

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger

    EPG problems

    Hej, va härligt att forumet är uppe igen..

    jag har provat söka både på comhit och övriga nätet men jag hittar ingen bra info..

    jag kör enigma 2 på en dm800hd och ett cd abbonemang, men får inte EPGn att funka. det ända som jag får fram är pågående och nästa program.

    nån som har nån bra idé?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ställ dig på Discovery Science en stund och vänta. Den utökade EPG:n sänds på den frekvensen som bl.a. Discovery Science ligger på.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Har du något liknande tips till Viasat?

  4. #4
    Testa med Tv1000

  5. #5

    Tack ! =)

    Tack

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Måste boxen vara på? Eller räcker det att den är i standby-läge?

  7. #7
    Nja,

    hur menar du ? Det spelar väl egentligen ingen roll. Du måste stå på TV1000 för att epg:n skall hämtas. Om du "står" i standby och startar boxen så hämtas EPG:n i princip direkt.

    Men, (och nu talar jag om inställningen på min 7025 med en inte helt uppdaterad Gemini) det finns inställningar för EPG cashe. Hos mig är det "blue->Extra/settings-> EPG refresh". Där ställer du in när och på vilken kanal som boxen skall göra refresh. Detta sker även när min box ligger i standby.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av whinner Visa inlägg
    Nja,

    hur menar du ? Det spelar väl egentligen ingen roll. Du måste stå på TV1000 för att epg:n skall hämtas. Om du "står" i standby och startar boxen så hämtas EPG:n i princip direkt.

    Men, (och nu talar jag om inställningen på min 7025 med en inte helt uppdaterad Gemini) det finns inställningar för EPG cashe. Hos mig är det "blue->Extra/settings-> EPG refresh". Där ställer du in när och på vilken kanal som boxen skall göra refresh. Detta sker även när min box ligger i standby.
    Tack för svar. Du svarade på frågan jag egentligen ville ha svar på :-) Men inte formulerade mig ordentligt..

Liknande ämnen

  1. skapat mig problems
    Av rembrant i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-30, 05:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss