Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Hittar väldigt lite på Sirius!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Hittar väldigt lite på Sirius!

    Hej!

    Jag har två LNB:er på parabolen och tänkte komplettera mitt tv-utbud med Viasat.

    Jag har klockren mottagning på Thor (får in HD-kanalerna) och bra mottagning på vissa av Viasats transpondrar. Hittar typ 17 kanaler när jag söker (ingen av intresse).

    Måste jag sätta min Thor-mottagning på spel och fösöka få bra mottagning på fler Sirius-transpondrar (jag antar detta). Isf, vilken transponder är den mest relevanta? (Så jag kan kolla på denna i Satfinder)...



    Mvh ctm555

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Du har troligen för långt mellan din microvågshuvuden, på min parabol så är de så nära varandra som det bara går, kan du inte justera avståndet på det du sidmatar med (sirius)?

  3. #3
    Hmmm. Tror inte jag kan det. Men jag ska kolla! Tnx

    Mvh ctm555

  4. #4
    eller så kan det vara så att du konfat huvu´na fel. dvs växlat plats på dem.. iså fall behöver du vrida disken rätt...thor är ju i regel den som är till vänster om du står bakom skålen...

  5. #5
    Jag kan inte justera avståndet mellan LNB:erna :/

    Stämmer bra, står jag bakom min parabol så är det det högra huvudet jag har problem med.

    Mvh ctm555

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Vad har du för tallrik, LNB-hållare och LNB?

  7. #7
    Om det är en nokia 97..något(minns inte exakta modellnummret) du har så hittar den bara 17 kanaler på viasat om det är en gammal mjukvara i mottagaren, dessvärre går det inte att ladda mjukvara till nokia mottagare från satelliten längre så den måste i så fall skickas in till anovo för detta.

  8. #8
    Det är en DM-500+S. Gjorde en ny sökning nån vecka senare och då hittade jag allt som jag skulle (tror jag)

    Mvh ctm555

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på sirius.
    Av wba i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 17:35
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 19:17
  3. Nabilosat hittar inte Sirius
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 02:31
  4. hittar ingen transponder på sirius 2/3
    Av ElFeo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 12:53
  5. Hittar inte sirius 5*E
    Av Kvast i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 09:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss