Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DVBT Tvkort ->dator + CS ?

  1. #1

    DVBT Tvkort ->dator + CS ?

    Tjo,

    Hur fungerar det egentligen med det markbundna kanalerna. Jag har haft satellit så länge jag minns.

    Kan jag köpa ett TV kort till en bärbar dator och ansluta till min kortserver om jag tex ska bo i husvagnen? Har sett att det finns USB TV kort med stöd för MPEG4. Får man in alla marksända kanaler då? Alltså inte HD kanalerna antar jag.
    | DM7025 160Gb hdd --> Openpli 1.0 -->Mgcamd 1.35a -->Debian CS-->Newcs |

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    62
    Tackad
    1 gånger
    Vet inte om kortservern klarar mpeg4 kanalerna eller inte men däremot så kommer det åtminstone fungera med övriga kanaler, vilket är de flesta. Har själv provat ett enkelt USB TV-kort/dongle till en bärbar dator. Använde ProgDVB och mjukvarucam.

    /zyce

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    280
    Tackad
    17 gånger
    "HD kanalerna" (dvs SVT1 HD, det finns inga andra) är FTA så inga problem idag men kommer att sluta sända den 1/3 2010. Dom nya HD kanaler som kommer blir det i DVB-T2 och då behövs en ny mottagare och eftersom det blir i MPEG4 så blir det samma som för dagens MPEG4 kanalerna, idag 9 stycken, som inte fungerar med någon kortserver idag.

    /C

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    De nya MPEG4-kanalerna fungerar med kortserver (newcs).
    Dock så finns det ännu ingen softcam som hanterar detta i dagsläget.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. inkompabilitet tvkort-bärbar dator?
    Av johandan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:11
  2. För dom med TVkort i PCn
    Av Kalle_P i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 14:59
  3. Boxerkanaler med tvkort
    Av c-larsson i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 10:56
  4. dvb-t tvkort
    Av Audiochicken i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 22:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss