Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Underligt motor problem

  1. #1
    sm0kie
    Gäst

    Underligt motor problem

    Hej. Jag har en motor installerad som har spaken nedåt alá SG2100 / Hyro. Den fungerade utmärkt i några veckor (är helt ny) men nu har LED-lampan börjat blinka orange/grönt och vill inte röra på sig vare sig via fjärrkontrollen eller om jag trycker på knappen i motorn.

    Det går inte att göra en reset heller - den blinkar bara orange/grönt. Jag tänkte se om jag kan fixa den utan att lämna in den på garanti så endast svar som kan hjälpa min situation uppskattas.

    Har ngn råkat ut för detta tidigare eller/och har några tips?
    mvh.

  2. #2
    Motor är trasig! Jag har exakt samma motor som du hade och det hände att det blinkade orange/grön och visade faktiskt att signal är inte stabil...Men efter jag har radera minnen på motor så fungerar allt som en klocka!

  3. #3
    sm0kie
    Gäst
    Hur raderade du ut minnet på motorn?

    mvh.

  4. #4
    Det finns ett resethål nära ledlampa och man behöver ett smal pinne som stoppar in i drygt 2-5 sek så börjar ledlampa lysa orange och sen till grön. Innan man gör den här så måste du styra motor manuell till 0 grader om du kan. Sen skruvar du lös F-kontakter och sätter tillbaka dom igen.

    Blinkande orange/grön visar att det finns nåt fel i signal dvs dålig avskärmade F-kontakt, glapp i kontakt eller skadade kabel..

Liknande ämnen

  1. DM800HD + Motor
    Av gocc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 14:57
  2. Dm800 + Motor = Problem
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 18:27
  3. motor inställningar?
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 14:20
  4. Parabol motor
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 19:20
  5. Motor
    Av Salami i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 17:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss