Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Streama till iPhone

  1. #1

    Streama till iPhone

    Jag har lyckats få igång streamning från dator till iPhone med lysande resultat genom att köra med Air Video från http://www.inmethod.com. Otroligt lätt att installera. Kan nu se alla mina filmer på iPhone.
    Nu vill jag även stream från Dreamboxarna till iPhone och har följt instruktionen på http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=127338 . Har lyckats delvis. Ser alla kanaler i telefonen och kan byta kanal mm men problemet är att bilden från DB visas i telefonen under ca 10 sekunder sedan stannar det. Verkar som att det som buffras i uppstarten spelas upp men sedan stannar allt och den slutar att fylla på data. Någon som testat detta eller kan tänka sig hjälpa till med att lösa felet?

  2. #2

    vad har du för dreambox

    Vad kör du för dreambox?

  3. #3
    har alltid fått det att funka kanon, streamat dreamboxen till iphonen genom att använda orb för transcoding men sedan jag flyttade och numer kör trådlöst så får jag samma fel som du, den buffrar och skickar ut 10-15 sekunder tv innan den slår ifrån så jag antar att det i mitt fall har med mitt trådlösa nätverka att göra. dock funkar det bra att streama till iphonen lokalt inom nätverket utan att gå genom datorn men då måste du ha 3gs för att det ska orka med (2g & 3g är för långsamma) det funkar fint, använder då vlc4iphone.

    jag kör ut detta på min dm500s clone

  4. #4
    Det står ju på länken du angav:
    - IMPORTANT: to ensure uninterrupted streaming make sure your set top box and the PC running Air Video Server are connected to your wlan router by ethernet cable. If you connect them by wifi or powerlink there is a high probability the stream stops playing after a few seconds.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Någon som kan förklara steg för steg hur man konfugurerar DB800 till fausto jag har lan kabel mellan rauter och db800 till datorn kör jag trådlöst

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av amilo Visa inlägg
    Det står ju på länken du angav:
    - IMPORTANT: to ensure uninterrupted streaming make sure your set top box and the PC running Air Video Server are connected to your wlan router by ethernet cable. If you connect them by wifi or powerlink there is a high probability the stream stops playing after a few seconds.
    Givetvis sitter Dreamboxen och datorn direkt i wlan-router med tp-kabel så det enda som är trådlöst är ju iPhonen. Via 3GS blir det ingen bild alls. Man kan byta kanal men inte streama så kontakt med DB800:an finns.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av yzoon Visa inlägg
    Vad kör du för dreambox?
    Jag har 4 boxar. 600 och 800 original samt 500 och 800 clone. Ingen skillnad i resultat.

  8. #8
    Hur gick det sen senast?
    Fíck du det att fungera?

  9. #9

    Hittar ingen lösning.

    Har lagt problemet på hyllan över sommaren.

  10. #10
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Någon som kör airvideo stream mecket med en DM500 ?

    Har fått det fungerar fint med DM800.. men inte lika bra med en DM500 någon som har koll och kör på dm500 + airvideo?

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 13:27
  2. Stream till iPhone eller iPod Touch
    Av Comdit i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 09:21
  3. dreambox till iphone
    Av mannen11 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 21:57
  4. streama från db till tv
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 16:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss