Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 115

Ämne: Pairing Canal Digital

  1. #81
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är samma nyckel på kortet som används för avkodning av alla HD-kanaler. Det finns bara en HD-nyckel på kortet. Så det verkar knepigt att du bara kan se två av HD-kanalerna. Det borde vara alla eller ingen.

    Har du kollat med www.lyngsat.com eller www.kingofsat.net att du verkligen ställt in rätt frekvenser m.m. för HD-kanalerna? CD har hållt på och flyttat runt kanaler på olika transpondrar så du kanske inte har alla inställningar rätt där?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #82
    Jag har upptäckt något nytt.

    Jag kollade mot kingofsat (det var därifrån jag fick min ini-fil för att scanna efter kanaler i dvblink) och kunde konstatera att jag scannade på rätt frekvens och att det var rätt kanaler jag hade hittat.

    Men, jag kommer ihåg det nu, ofta när jag scannar efter just dessa HD kanaler så får jag upp dem i DvbLink med skräptecken i namnet. Ibland får jag korrekt namn, ibland skräptecken. Det är just på dessa HD kanaler som krånglar för mig.

    Samtidigt visas en signal strength och signal quality på ca 8/10 när den låser på frekvensen.

    Någon som har en idé om vad det kan bero på? Alla andra kanaler är helt störningsfria, det är just dessa HD kanaler som det är problem på?

    Jag misstänker att det är kraftiga störningar på just dessa kanaler. Men hur kan det vara det när signal strength och quality visar hög och jag inte har problem med några andra kanaler?

    /Linus

  3. #83
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har en misstanke om vad det kan bero på...

    De kanaler du kan se sänds på transpondrar med SR 25000 (tp A14 och tp A16). De andra HD-kanalerna sänds på transpondrar med SR 30000 (tp 4, tp 16 och tp 22).

    Jag minns att när CD började sända HD-kanaler med SR 30000 så var det flera mottagare bl.a. Kathrein som inte klarade det utan behövde ny programvara eller patchar.

    Så jag tror problemet ligger i ditt TV-kort som inte klarar HD-kanaler med SR 30000. Det kanske behövs någon uppdatering av programvara eller drivrutiner. I värsta fall kanske det inte funkar alls med ditt kort. Men nu har du något att forska i...

    Hittade lite länkar du kan gräva i:
    http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/...-and-sr-30000/
    http://www.tystpc.nu/forum/viewtopic.php?t=3695
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #84

    box

    vilken box fick du var det comboboxen så får du inte in hd kanalerna .
    hd kanalerna är det ej paring på, kör själv vu+duo funkar fint

    Citat Ursprungligen postat av linus_sweden Visa inlägg
    Jag har upptäckt något nytt.

    Jag kollade mot kingofsat (det var därifrån jag fick min ini-fil för att scanna efter kanaler i dvblink) och kunde konstatera att jag scannade på rätt frekvens och att det var rätt kanaler jag hade hittat.

    Men, jag kommer ihåg det nu, ofta när jag scannar efter just dessa HD kanaler så får jag upp dem i DvbLink med skräptecken i namnet. Ibland får jag korrekt namn, ibland skräptecken. Det är just på dessa HD kanaler som krånglar för mig.

    Samtidigt visas en signal strength och signal quality på ca 8/10 när den låser på frekvensen.

    Någon som har en idé om vad det kan bero på? Alla andra kanaler är helt störningsfria, det är just dessa HD kanaler som det är problem på?

    Jag misstänker att det är kraftiga störningar på just dessa kanaler. Men hur kan det vara det när signal strength och quality visar hög och jag inte har problem med några andra kanaler?

    /Linus

  5. #85
    Jag tog gratisboxen, den billigaste som ingick. Om det är comboxen eller ej vet jag inte, tror att det kan vara den du syftar på då den har både DVB-S och DVB-T i sig tror jag.

    Jag får ju trots allt in 2 HD-kanaler. SVT-HD och Nat Geo Wild HD.

  6. #86
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Angående det där att dom skulle paira ditt kort så det bara fungerar i din HD-box tror jag inte är någon risk....du kan ju som sagt ha en SD-box(godkänd) i ett annat rum som du vill använda kortet i.
    Att dom då skulle paira det till din HD box är ju inte rätt, det är ju trots allt tillåtet att ha flera boxar men bara ett kort även ur operatörens synvinkel.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    När jag beställde mitt cd abbonemang, fick jag med alla kanaler på test.. Jag hade också bara valt gratis boxen pga att jag ändå tänkt köra i min dm800, allt funkade hur bra som helst tills testperioden gick ut. Nu kommer jag inte ihåg om alla hd kanalerna for eller om jag hade kvar just svt och någon till.

    Har just bytt abonemangs typ till satelitkort för att få ner månadskostnaden, så jag hoppas verkligen inte att dom har börjat paira korten..

    edit: glömde säga att jag till slut fick köpa en hd-box av cd för att dom skulle släppa på hd-kanalerna.

  8. #88
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av martin84 Visa inlägg
    edit: glömde säga att jag till slut fick köpa en hd-box av cd för att dom skulle släppa på hd-kanalerna.

    Hd kanalerna fungerar även om man inte har köpt någon HD-box
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Hd kanalerna fungerar även om man inte har köpt någon HD-box

    Det va då min egen erfarenhet att dom inte funkade. Det va iof i januari skulle jag tro..

  10. #90
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av martin84 Visa inlägg
    Det va då min egen erfarenhet att dom inte funkade. Det va iof i januari skulle jag tro..
    Du minns fel, HD kanalerna funkar på alla CD kort men det krävs givetvis enn rätt konfad klient som kan skicka emm till kortet just för HD utbudet.
    Och att du har en mottagare som kan koda av HD.

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  5. Canal digital
    Av Jojje_115 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss