Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vilka satelliter tar ni in och varför

  1. #1
    JJay
    Gäst

    Vilka satelliter tar ni in och varför

    som topic, vilka satelliter och vilka kanaler/lev tar ni in ?

  2. #2
    JJay
    Gäst
    dlåigt med svar här....

    Idag tar jag in thor + sirius, men har köpt en t55 parabol till och skulle vilja ha tips på satelliter att ta in utöver de ovan.

    BR

  3. #3
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    13E och 19.2E, inte mycket att se om man inte kan Tyska eller Italienska. Men har man en T55 så... :knockout:

    28.2E funkar också men inte mycket att se där heller om man inte har abonnemang.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det beror på var du bor, uppe i Kiruna får du knappt in något annat än Thor / Sirius & nere i Skåne så plockar man in det mesta. Så det är ju svårt att rekomendera dig till något då du inte säger var du bor !!!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag tar in Astra/Eurobird 28.2 (för Sky Digital :rockon - Hotbird 13 (mest dynga, kan inte tyska) - Sirius och Thor på en T90.

    o jag bor i mellansverige
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    JJay
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Det beror på var du bor, uppe i Kiruna får du knappt in något annat än Thor / Sirius & nere i Skåne så plockar man in det mesta. Så det är ju svårt att rekomendera dig till något då du inte säger var du bor !!!
    Stockholms området!!

  7. #7
    Som komplement till den klassiska Europaparabolen (1w, 5ö, 13ö, 19ö) har jag en gammal Barcomsatellit på 130x120cm för att få in BBC 1-4, ITV 1, ITV2+1, ITV4+1 + ITV HD samt en hel drös engelska kanaler FTA och är boende i södra Stockholm.

  8. #8
    JJay
    Gäst
    Okej, för att samanfatta den få postiga tråden,


    1.0W Thor
    4.8E Sirius
    13.0E Hotbird
    19.2E Astra 1
    28.2E Astra 2 / Eurobird

    Är det som de flesta tar in, 5 olika sat positioner.
    dessa 5 olika borde väll gå att ta emot med vanliga lnb huvuden utan att behöva sånna med små huven? Tror ni jag lyckas med alla dessa på en t55 ?
    Vad jag förstått så går det att placera huvudena med max 30graders mellanrum, då borde det ju fungera, om nu allt fungerar som det ska...

  9. #9
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Ja jag har testat min uppsättning med en T55 och det fungerade, men tappade en del kanaler på 28.2E kanske hade det gått med mycket tålamod och finjusteringar, men jag gick upp en storlek och fick perfekt mottagning. Men så bor jag på landet och kan sätta upp en 5 meter parabol om jag så skulle vilja, det estetiska är ganska oviktigt =)

    Det finns gott om plats mellan huvudena 13E - 28E så att klämma in 19 är ju inga problem som jag kan se det.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Allt beror på intresse...

    Satelliterna på 7 och 10 grader öst har en hel del feeder (sändningar från händelser till TV-bolagen. De klipps sedan ihop till nyhetsinslag eller liknande och sänds i olika program till oss som tittar. Kan vara allt möjligt, från olyckor till sportevenemang). Eurobird på 9 grader öst har svensk radio. HISPASAT på 30 grader väst har en massa spanska program, vilket är kul för de som kan spanska. BBCs radiokanaler kan tas in från 28 grader öst och så vidare...

Liknande ämnen

  1. Vilka grader ligger era satelliter på?
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 20:41
  2. Vilka satelliter kan man ta in här i norden ?
    Av DennisOlof i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 16:56
  3. varför får jag inte in mer satelliter?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 17:14
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 16:11
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-11-01, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss