Som går med kortdelning?
http://nettosat.se/ceryon-hd-s2s2t-s...mdpvr-801.html

Jaha, då har jag köpt en sån box. Måste säga efter en del pulande att jag alla gånger hade betalt några hundra till för t.ex. en ipbox200hd.

Det kan vara så att jag missförstått något för på nettosat säger han "Satelliterna söks in på samma sätt som på 99% av alla boxar" Han syftar på boxar som inte är linuxbaserade... Jag som aldrig haft en sådan box utan gick direkt från kabeltv till linuxbaserade boxar undrar om någon annan kan ha lite tips om hur det går till.

Jag har alltså en "blind-scan" som ska hitta allt som hittar ner till min parabol. Låter skumt men det är vad som påstås i manualen. Den hittar typ 300 kanaler, bland annat turkisk tv med porr dygnet runt :'( (betalar jag för turkisk porr med mina kort?)

Men eftersom det är ca tusen färre kanaler än min db500 som tills igår stod inkopplad på samma coaxkabel hittar så anar jag att den vill ha lite hjälp.
En sån sak som att ställa in satelliter manuellt och mata in frekvens för frekvens med fjärren ger mig sånt magsår att jag är beredd att ställa undan den och beställa annat istället så tips emottages tacksamt