Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: VLC Stream

  1. #1

    VLC Stream

    Hej! Jag har några funderingar över hur jag får VLC Streamingen att fungera. Så jag kan titta på den genom det externa ipet.

    1: När jag lägger till servern i VLC, vilket ipnummer ska jag rikta den mot? Interna/Externa?

    2: I min router (D-link d635) så finns det "virtual server" och port forwarding. Vilken ska jag använda?

    Jag fått det att fungera inom det interna ipnumret, men jag vill ju komma åt den i t.ex. sommarstugan. Jag kommer in i Dreambox webcontrol även i det externa, men streamingen fungerar inte. Vad kan jag göra för fel?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wallef Visa inlägg
    Hej! Jag har några funderingar över hur jag får VLC Streamingen att fungera. Så jag kan titta på den genom det externa ipet.

    1: När jag lägger till servern i VLC, vilket ipnummer ska jag rikta den mot? Interna/Externa?

    2: I min router (D-link d635) så finns det "virtual server" och port forwarding. Vilken ska jag använda?

    Jag fått det att fungera inom det interna ipnumret, men jag vill ju komma åt den i t.ex. sommarstugan. Jag kommer in i Dreambox webcontrol även i det externa, men streamingen fungerar inte. Vad kan jag göra för fel?
    Du skall göra en portforward av de portar som streamen använder som pekar mot det interna IPnumret som din streamkälla har.

    Sen så använder du det externa ip numret för att kolla oavsett om du är hemma eller i stugan.
    Observera att du bör ha riktigt fet bandbredd helst 100 MB.

Liknande ämnen

  1. stream VLC
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 11:38
  2. DM 800 - Stream
    Av borgargatan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 10:03
  3. Dreambox stream
    Av arcsky i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 15:32
  4. Transport Stream
    Av Kalle_P i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 09:19
  5. C More HD rip/stream?
    Av qbjorn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 15:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss