Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med stream DM 800HD och dir 655 router

  1. #1

    Problem med stream DM 800HD och dir 655 router

    Sitter på kontoret och försöker få till möjligheten att titta på TV via stream.

    * Har fast IP hemma
    * Har ställt dreamboxen i DMZ (Vet att det är crazy börjar dock få slut på options, kör virtual server alt bara port forward så fort jag vet att det funkar)

    Problemet då… Jo när jag surfar till min DM via webbgränssnittet så kan jag göra "allt" man ska kunna göra bortsett från att streama TV (gäller även tidigare inspelat material) Inga problem att ladda ner tidigare inspelat m.m…. bara streaming som inte fungerar.

    Den enda ledtråden jag har är att om jag klickar på stream ikonen så blir jag promtad efter namn/lösenord (jag ser i statusfältet att den går mot den skarpa IPn) men när jag angivit namn/lösenord så går VLC player över till den lokala IP adressen?

    (allt funkar när jag kör lokalt över lan)

    Någon som har några Tips…?

    /EB

  2. #2
    Vore fint om någon kunde göra en Guide för vilka portar som ska öppnas etc. Ska precis börja titta på samma upplägg då det är smutt när jag är ute och reser.

  3. #3
    istället för att öppna streamen så spara streamen (*.m3u") sedan öppnar du filen i typ wordpad, sen ändrar du IP nr till de du vill ha.öppn dea sen filen i t.ex vlc... funkar men krångligt. testa annars openvpn. så får du kanske de "lokala ip:t" å får de smidigt på de viset.

    jag har inge bättre tips. men du lär ska ha en port öppen som är typ 5000-8000 minns inte men de står väl i m3u filen om jag inte minns fel.

    de bästa vore ju om man kunde gå in å ställa om vilket ip man ville köra på. men har ingen aning om vart de skulle vara. ligger antagligen integrerat i webinterfacet vilken IP den ska "grabba"

    på enigma1 burkarna är de pli å zapstream som rockar fett. då kan man t.o.m zappa å bara öppna upp m3u filen en gång. iofs de kanske funkar i E2 med. men för någon tid sen fråga jag om zapstream till E2 å just då var de inte prioriterat att porta zapstream till E2 maskinerna.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av xoskar Visa inlägg
    Vore fint om någon kunde göra en Guide för vilka portar som ska öppnas etc. Ska precis börja titta på samma upplägg då det är smutt när jag är ute och reser.

    och du har vad för box ?

    jag har gjort en en halvdan guide med zapstream.. men funkar bara på E1 boxarna. jag har testat streama via en vlc server då jag kör på ADSL lina. men har man 10mbit kan du strema rådatan direkt ut på nätet.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Jag kör en DM800.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    PLi strömmar väl bäst, där kanalbyten och allt funkar utan att bryta strömmen.

Liknande ämnen

  1. problem med stream från db till pc
    Av LancelotSweden i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 21:44
  2. Problem med Dm500 och router
    Av KamratJonas i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 11:41
  3. Router problem
    Av Cullun i forum Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 13:13
  4. router problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 10:31
  5. router problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 19:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss