Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: strul

  1. #1
    GLIDAR´N
    Gäst

    strul

    en polare till mig har skaffat en ca modul som skall passa till canaldigital box men när han sätter in kortet (gk)så har han bara bild i ca:30 sek
    är det fel på modulen. han har provt kortet på en viasat box och där funkar det.
    är det något speciellt man skall tänka på när man monterar in modulen eller när man starta upp första gången.

    har kollat igenom hela forumet om dettq men har inte funnit något svar,just nu så snurrar det bara i kolan :?: :!:

  2. #2
    den kan vara spärrad för Canal Digital...
    MVH John
    Växjö
    -------------------------------------------------------------------------------

  3. #3

    Re: strul

    Citat Ursprungligen postat av GLIDAR´N
    en polare till mig har skaffat en ca modul som skall passa till canaldigital box men när han sätter in kortet (gk)så har han bara bild i ca:30 sek
    är det fel på modulen. han har provt kortet på en viasat box och där funkar det.
    är det något speciellt man skall tänka på när man monterar in modulen eller när man starta upp första gången.

    har kollat igenom hela forumet om dettq men har inte funnit något svar,just nu så snurrar det bara i kolan :?: :!:
    Använd en ca-modul med serie nr:903457 Rev:1.0 .Jag tror den är framtagen av viasat.Fungerar bra för mig!

  4. #4
    det kan oxå vara en annan hex fil du ska ha har hört ryckten om det...
    eller om man skulle ändra i koden...

    test eller leta vidare
    MVH John
    Växjö
    -------------------------------------------------------------------------------

  5. #5
    GLIDAR´N
    Gäst
    tackar för hjälpen.
    han har bytt ut modulen (kommer i slutet på veckan) till en annan
    annars så skall vi prova att göra om kortet och lägga in en annan fil,

    än en gång tackar för tipsen alla mini pirater där ute
    till sammans är vi starka

    Glidar´n
    :lol:

Liknande ämnen

  1. EPG strul
    Av mhead i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 14:37
  2. X-box strul
    Av rydan i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 21:05
  3. DB & CS Strul
    Av ola2050 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 16:12
  4. ucs strul
    Av tropical i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 12:23
  5. [LÖST] Box strul?
    Av zippers i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 22:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss