Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Min Dreambox 800HD är helt död.

  1. #1

    Min Dreambox 800HD är helt död.

    Jag har flashat min Dreambox (clone) med en officiell image, på displayen så kommer meddelandet "ERROR".
    Efter många frågor här i forumet så händer det ingenting och jag har försök att komma igång fast det händer ingenting.
    Jag tror att min Dreambox är blockerad.
    Mitt sim-kort är 2.01 och jag hittar ingen IP-adress i själva maskinen.
    Jag kan därför inte använda nätverket för att ladda ner några nya images genom dreamup.
    Hur kan man ersätta ett sim-kort om det har blivit skadat eller blockerat?
    Jag har försökt att flasha Dreamboxen genom serialkabeln men det kommer bara fram texten "ERROR" på displayen och om jag sedan kopplar ut kabeln och trycker in knappen och sedan sätter in kabeln igen så kommer det inte upp någon information om IP-adressen (det kommer bara fram "ERROR").
    Jag har deklarerat att min dreambox är helt död.

    Finns det någon som kan hjälpa mig eller känner ni till något ställe där man kan reparera sin Dreambox?.

    Jag har tagit ut kortet och rengjort det och även tryckt in simkortet men det är inte till någon hjälp.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Eduardo Visa inlägg
    Jag har flashat min Dreambox (clone) med en officiell image, på displayen så kommer meddelandet "ERROR".
    Efter många frågor här i forumet så händer det ingenting och jag har försök att komma igång fast det händer ingenting.
    Jag tror att min Dreambox är blockerad.
    Mitt sim-kort är 2.01 och jag hittar ingen IP-adress i själva maskinen.
    Jag kan därför inte använda nätverket för att ladda ner några nya images genom dreamup.
    Hur kan man ersätta ett sim-kort om det har blivit skadat eller blockerat?
    Jag har försökt att flasha Dreamboxen genom serialkabeln men det kommer bara fram texten "ERROR" på displayen och om jag sedan kopplar ut kabeln och trycker in knappen och sedan sätter in kabeln igen så kommer det inte upp någon information om IP-adressen (det kommer bara fram "ERROR").
    Jag har deklarerat att min dreambox är helt död.

    Finns det någon som kan hjälpa mig eller känner ni till något ställe där man kan reparera sin Dreambox?.

    Jag har tagit ut kortet och rengjort det och även tryckt in simkortet men det är inte till någon hjälp.
    Vad menar du med en officiell image?
    Du måste ju flasha med en patchad image, alternativt flasha med en patchad BL efter att du laddat ner en "officiell image".

    Här har du images som funkar till en klon http://www.dm800sim2.com/

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Har du provat med serikabeln och äldre DreamUp v1.3.3.0 eller v1.3.3.2
    Prova med v1.3.3.2 och patchad image för DM800. Ska funka när man fått error i diplayen.

Liknande ämnen

  1. Seg dreambox 800HD....
    Av aeqvist i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 20:36
  2. dreambox 800HD setup
    Av nachochips81 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 18:41
  3. Dreambox 800Hd +tv och projektor
    Av jerka85 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 10:15
  4. Dreambox 800HD
    Av WBC i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 19:04
  5. dreambox 800hd
    Av hbmalte i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 14:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss