Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: TV10 vill inte fungera

  1. #1

    TV10 vill inte fungera

    Hej!

    Jag har problem att få TV10 att fungera i min server. Jag kör newcamd och csp.
    Har AU aktiverat på min user i csp (mgcamd) och har provat stå på TV10 ett tag för att få bild, men det fungerade inte.

    Jag ringde Visats support och de försökte skicka en signal till mig, men det fungerade inte. Provade även att skicka en signal själv från deras hemsida, men det gick inte heller.
    De sa typ att jag hade en gammal box och att det krävdes en uppdatering av den boxen för att det skulle fungera?! Skulle typ skicka in boxen så de skulle uppdatera och det skulle kosta en slant. Känns inte som det är aktuellt. Har för övrigt inte tillgång till min orginalbox just nu heller, så jag måste få det att lira med cardservern.

    Nån som har tips på vad jag kan göra?

  2. #2
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    mg_cfg

    A: 01
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  3. #3
    Jag har redan satt A: 01 i mg_cfg...

  4. #4
    Har inte fått det att fungera och det är kanske som gubben på viasat säger, att jag måste ha en ny box (nytt kort?)..? Helt stört, men funderar hursomhelst på att binda upp mig igen (varit obunden ett par år) och då få en ny box och förmodligen ett nytt kort?

    Frågan som jag ställer då är bara om det funkar bra att köra de nya korten med newcamd och csp...
    Något man inte ska göra? (typ använda kortet i nya hd mottagaren som följer med eller nåt sånt)
    Eller är det bara att i princip byta ut kortet som jag har nu i kortläsaren till nya viasatkortet efter en aktivering i nya hd-boxen?

  5. #5
    Är det någon som kan säga om det är lugnt att köra CS med Viasats (nya?) kort? (vet ju inte hur nytt jag får när jag beställer). Vill beställa asap isåfall.

  6. #6
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Finns hur många trådar som helst om Viasats nya kort och cs...
    Rust Never Sleeps

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    kan bekräfta att det funkar att köra cs med det nya viasat kortet(blå pil). Jag använder oscam, fick det inte att funka med newcs.

  8. #8
    Fungerar prima med nyaste viasatkorten och NewCS
    VU+solo2, Alix2d3 med FreeBSD 9.2 , OSCAM: 1.20-unstable_svn Build: r9540 Compiler: i386-undermydesk-freebsd and Beastie Fux Tuxie :whistle:

Liknande ämnen

  1. Canal digital vill inte fungera
    Av Fedik i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 16:42
  2. Jag får inte min programmerare att fungera
    Av tony_soprano i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 20:16
  3. Får inte MKextract att fungera!!
    Av nicko1 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 22:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss