Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kanalproblem - fördröjning innan bild

  1. #1

    Kanalproblem - fördröjning innan bild

    Har ett irriterande problem. Har en DM800HD (klon) som fungerar klockrent. Det enda problemet jag har är att vid vissa tidpunkter måste jag köra TV4 (eller TV4 HD) i ca 2-3 minuter innan jag kan byta kanal. Annars får jag ingen bild.

    Problemet började med att jag var tvungen att göra denna procedur tidig morgon (innan 8.00) och sen kväll (efter 23.00).

    Sedan jag bytte parabol för ca 2 veckor sedan (till större för bättre mottagning) så händer problemet även dagtid.

    Om jag slår över för tidigigt på annan kanal så kan jag se hur signalstyrkan (SNR) stiger samtidigt som BER minskar. Till slut kommer "pixlig" bild som blir bättre och bättre och ever ½ minut helt perfekt.

    Är det så att LNB-huvudena måste ställa in sig på något sätt och detta gör att jag får bättre och bättre signal/bild?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av skalman77 Visa inlägg
    Har ett irriterande problem. Har en DM800HD (klon) som fungerar klockrent. Det enda problemet jag har är att vid vissa tidpunkter måste jag köra TV4 (eller TV4 HD) i ca 2-3 minuter innan jag kan byta kanal. Annars får jag ingen bild.

    Problemet började med att jag var tvungen att göra denna procedur tidig morgon (innan 8.00) och sen kväll (efter 23.00).

    Sedan jag bytte parabol för ca 2 veckor sedan (till större för bättre mottagning) så händer problemet även dagtid.

    Om jag slår över för tidigigt på annan kanal så kan jag se hur signalstyrkan (SNR) stiger samtidigt som BER minskar. Till slut kommer "pixlig" bild som blir bättre och bättre och ever ½ minut helt perfekt.

    Är det så att LNB-huvudena måste ställa in sig på något sätt och detta gör att jag får bättre och bättre signal/bild?
    Ny Switch kan nog hjälpa...

Liknande ämnen

  1. kanalproblem
    Av lidde i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 22:15
  2. Dreambox 500-t Kanalproblem!
    Av fredriko89 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 19:58
  3. Digital-tv-fördröjning
    Av Hof i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 20:28
  4. Kanalproblem = Antennproblem?
    Av magjac i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 12:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss