Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Byta från NewCS/Boxer till NewCS/CanalDigital Parabol

  1. #11
    razorx
    Gäst
    Jag har deras combo box och mitt kort fungerar då bra med HD å allt.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Jag har deras combo box och mitt kort fungerar då bra med HD å allt.
    När beställde du denna? Är tydligen ett nytt fenomen att de pairar PVR boxen, Standardboxen och Strong CAM:en.
    Installatören sa även att om man skaffar ett multiabonnemang så pairas inte det kortet med nåt, om man nu skulle fastna pairad. Man får ju dock lite högra månads kost men det kan det ju vara värt.

    P

  3. #13
    razorx
    Gäst
    Det var lite över ett år sedan jag skaffade det kortet. Tror jag körde deras kort i combon 1 dag bara för att jag inte orkade meka upp nätverket just då.

    Vad jag hört så pairar dom bara korten i sina egna boxar.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Det var lite över ett år sedan jag skaffade det kortet. Tror jag körde deras kort i combon 1 dag bara för att jag inte orkade meka upp nätverket just då.

    Vad jag hört så pairar dom bara korten i sina egna boxar.
    Ja så är det, men det går ju inte att handla på annat sätt än med deras boxar och då är det ju lika bra att vara på den säkra sidan och köpa med deras HD box.

    P

  5. #15
    razorx
    Gäst
    Ja fast deras pairing innebär bara deras egna boxar.. vilket på Svenska betyder du kan flytta kortet till alla boxar som inte är brandade av CD och har stöd för conax.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Ja fast deras pairing innebär bara deras egna boxar.. vilket på Svenska betyder du kan flytta kortet till alla boxar som inte är brandade av CD och har stöd för conax.
    En bekant kör med newSC server + boxer
    är det något man ska tänka på om man vill lägga på ett CD kort till den befintliga servern?

    Och hur är det pairing idag inga problem?
    Och vilket paket är mest fördelaktigt att beställa?

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Än så länge är det inga problem med pairing på CD:s kanaler. Bara att lägga till en läsare på newcs servern. Kolla bara så att de olika läsarna hamnar på olika portar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss