Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Hittar inga kanaler på sirius dm800hd clone

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger

    Hittar inga kanaler på sirius dm800hd clone

    Har testat nu i flera timmar men får inte box fan att hitta några kanaler på sirus. hittar kanaler på sirius med en relook 200s utan problem på samma parabol. Har testat att byta diseq switch till ett flertal olika. Även biltema som jag har hört ska funka bra med dreambox men utan någon strörre framgång. Har lyckats hitta 25 st radio kanaler via sirius men inga tv kanaler.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Sirius är väl Astra 4A numera. Har du uppdaterat "satellites.xml"? så att dom nordiska sat. finns med i den.
    Astra 4A (4.8E).
    End of Line:

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av seti Visa inlägg
    Sirius är väl Astra 4A numera. Har du uppdaterat "satellites.xml"? så att dom nordiska sat. finns med i den.
    Astra 4A (4.8E).
    finns det någon sådan sattellites.xml att få tag på då? jag har sökt men hittar ingen

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    '

    har nu testat med en fil därifrån. Men hittar bara kanaler på thor. Inget på sirius(astra som det numera heter). vad kan vara fel?

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tawoz Visa inlägg
    '

    har nu testat med en fil därifrån. Men hittar bara kanaler på thor. Inget på sirius(astra som det numera heter). vad kan vara fel?
    Vad får du för signalstyrka på Astra 4,8? Kan ju vara så att du inte justerat in den tillräckling, vrid lite på huvudet också.

    Annars så testa att gå förbi switchen och mata in kabeln från dekodern till LNB för sirius.
    Och se om du får in den då...

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Vad får du för signalstyrka på Astra 4,8? Kan ju vara så att du inte justerat in den tillräckling, vrid lite på huvudet också.

    Annars så testa att gå förbi switchen och mata in kabeln från dekodern till LNB för sirius.
    Och se om du får in den då...
    jag har testat på en parabol som har 99% snr på sirius med en dm600 så det är nog inget fel med den biten. har iof inte testat att koppla direkt till lnb för sirius.. men det borde väl funka ändå iom att det funkar så bra på andra boxar jag testat. Är det någon inställning jag missat i 800:an ... Man kan ju göra hur många inställningar som helst verkar det som i 800:an...

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tawoz Visa inlägg
    jag har testat på en parabol som har 99% snr på sirius med en dm600 så det är nog inget fel med den biten. har iof inte testat att koppla direkt till lnb för sirius.. men det borde väl funka ändå iom att det funkar så bra på andra boxar jag testat. Är det någon inställning jag missat i 800:an ... Man kan ju göra hur många inställningar som helst verkar det som i 800:an...
    Givetvis skall du testa utan switch först, och troligen är det just ett problem med denna.
    Nej du skall inte behöva göra några extrainställningar i boxen, men bara för att en box accepterar switchen så behöver det inte vara så att din DM800 gör det.

    Med 80% säkerhet så är det ett switchproblem, resterande 20% sätter jag på dålig kontaktering.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Givetvis skall du testa utan switch först, och troligen är det just ett problem med denna.
    Nej du skall inte behöva göra några extrainställningar i boxen, men bara för att en box accepterar switchen så behöver det inte vara så att din DM800 gör det.

    Med 80% säkerhet så är det ett switchproblem, resterande 20% sätter jag på dålig kontaktering.
    okej.
    men vad för switch ska man ha till en dm800?
    Jag har testat 3 st olika.
    Finns det något speciellt märke man ska satsa på?

  10. #10
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tawoz Visa inlägg
    okej.
    men vad för switch ska man ha till en dm800?
    Jag har testat 3 st olika.
    Finns det något speciellt märke man ska satsa på?
    Biltemas funkar bra trots priset. Men testa att gå direkt från box till LNB först så kan du ju med säkerhet ta reda på om det är switchen eller inte.

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på sirius.
    Av wba i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 17:35
  2. Hittar inga kanaler
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:59
  3. DM800HD hittar knappt några kanaler
    Av Meecrob i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 19:22
  4. Hittar inga kanaler
    Av satte90 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 15:06
  5. hittar inga kanaler
    Av knipp i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 14:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss