Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: HDMI ljud DM 500 hd

  1. #1

    HDMI ljud DM 500 hd

    Har köpt en DM 500 hd box och får den inte att skicka ut dolby ljudet från varken HDMI eller den optiska utgången. Jag får bara ut stereoljud men när en kanal sänder dolbyljud AC3 så växlar aldrig förstärkaren ljudkanal. Jag använder en Pioneer vsx-lx50 förstärkare som jag kopplar in alla ingångar till. Förstärkaren fungerar sedan som en växel där jag kan skicka in olika ljud källor till olika bildkällor. På min gamla DM 7020s så fungerade det perfekt på den optiska utgången. Har också tagit min PSP3 och anslutit den via samma HDMI ingång som DM 500 är ansluten i vanliga fall och då fungerar allt. Har också använd två olika HDMI kablar utan bra resultat

    Hur ställer man in så att man får ut bild på HDMI och ljudet på den optiska utgången? Skickas ljudet alltid på den optiska utgången? Är det samma ljudkälla på HDMI och optiskt utgång?

    Upptäckte nu att min Pioneer TV och bioförstärkare kräver HDCP för att skicka ut kodad signal är det det här som är problemet? Har inte DM 500 hd detta kodnings system? Finns det något sätt att komma runt problemet

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Hur har du i A/V inställningarna ?
    Prova AC3 Downmix = Nej

Liknande ämnen

  1. Inget ljud via HDMI
    Av kjellke i forum Ljud
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 20:14
  2. AC3 ljud via DVI/HDMI dm800
    Av sherman66 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 09:26
  3. 800HD får man ut ljud genom DVI/HDMI?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 20:24
  4. DM800 inget AC3-ljud via DVI/HDMI?
    Av Mal E Volent i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 10:27
  5. Ljud med HDMI
    Av Skarre13 i forum TV
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 13:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss