Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM800 och diseqc switchar

  1. #1

    DM800 och diseqc switchar

    Verkar som om DM800 är känsliga för diseqc switcharna.

    Hade en gammal från biltema som jag ville byta ut då jag 1/20 zappningar fick "tuning failed".

    Köpte en ny på biltema (2/1) och såg direkt att de verkar ha bytt leverantör på switcharna. Och visst, de fungerar ju inte alls med DM800 längre.

    Har någon ett konkret tips på modell som fungerar med DM800?

    INTE Dreambox i allmänhet, då det skiljer mellan modellerna.

    Vet att SPAUN ska fungera, men är dyr tyvärr, så ger detta en chans först. Förslag?

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Jag skulle kunna rekommendera denna om den inte är för dyr.

    http://digisat.se/product_info.php?c...products_id=89
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    eller dessa: http://www.satpro.se/detailes/detail...r=SAT-IMP32-KN
    Kör med : 300504 fungerar mycket bra mot DM500 och PC
    Rust Never Sleeps

  4. #4
    Nu har jag löst detta problem för gott tror jag.

    Efter att läst envisa rykten om att EMP skulle ha kondningsmoddat sina switchar för att fungera med DM800 bestämde jag mig för att beställa dem. Fick hem 2st för 200kr från ebay inkl. frakt.

    De funkade knappt något bättre i det normala läget än den gamla switchen, dvs 1/20 kanalbyten kommer "tuning failed" upp.

    Ökade dock på spänningen i de avancerade inställningarna, och efter det har jag trots ihärdiga försök inte fått fram "tuning failed" något mer.

    Detta trick fungerade inte på den gamla switchen, så kan strongt rekommendera EMP, då de var billigare än t.ex. SPAUN. Jag har dessutom också troligen den sämsta tunern i min DM800 original. (köpte den direkt den kom ut)

    Få switchar som kostar under 100kr/st inkl frakt. och samtidigt har garanti på 4år.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    135
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pette_rsson Visa inlägg
    Nu har jag löst detta problem för gott tror jag.

    Efter att läst envisa rykten om att EMP skulle ha kondningsmoddat sina switchar för att fungera med DM800 bestämde jag mig för att beställa dem. Fick hem 2st för 200kr från ebay inkl. frakt.

    De funkade knappt något bättre i det normala läget än den gamla switchen, dvs 1/20 kanalbyten kommer "tuning failed" upp.

    Ökade dock på spänningen i de avancerade inställningarna, och efter det har jag trots ihärdiga försök inte fått fram "tuning failed" något mer.

    Detta trick fungerade inte på den gamla switchen, så kan strongt rekommendera EMP, då de var billigare än t.ex. SPAUN. Jag har dessutom också troligen den sämsta tunern i min DM800 original. (köpte den direkt den kom ut)

    Få switchar som kostar under 100kr/st inkl frakt. och samtidigt har garanti på 4år.
    Hur mycket ökade du spänningen och vilka risker finns med det?

Liknande ämnen

  1. Undermåliga Diseqc switchar?
    Av frekjem i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 22:59
  2. Diseqc till dm800, vad ska man välja?
    Av edde1 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 18:37
  3. DM800 och diseqc-problem (tror jag)
    Av tomashag i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 16:52
  4. dm800 diseqc 1,2 problem
    Av regant i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 16:13
  5. 2 diseqC switchar
    Av Malek i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 11:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss