Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: [Dm600] OpenPLi v1.0 - CCcam.cfg

  1. #1

    [Dm600] OpenPLi v1.0 - CCcam.cfg

    Hej,

    jag har precis uppdaterat min DM600-c till OpenPLi v1.0.

    Problemet är att jag inte hittar var jag ska lägga min CCcam.cfg.

    Googlar jag lite så hittar jag att den ska ligga på /var/etc ,men jag har något svagt minne att de strulade i våras och att jag lade den på ett annat ställe, men kommer givetvis inte ihåg var. Gjorde backup från menyn till en nätenhet men den verkar inte vilja läsa tillbaka, så jag kan inte se var jag hade lagt den innan.

    Har installerat de softcams som behövs.

    Någon med tips och råd?

    Mvh
    /S

  2. #2
    Märkligt nog så började det att fungera efter att boxen stått på ett tag. Jag kanske hade ett strulande nätverk. I alla fall så ska filen ligga på /var/etc

    Citat Ursprungligen postat av stevex Visa inlägg
    Hej,

    jag har precis uppdaterat min DM600-c till OpenPLi v1.0.

    Problemet är att jag inte hittar var jag ska lägga min CCcam.cfg.

    Googlar jag lite så hittar jag att den ska ligga på /var/etc ,men jag har något svagt minne att de strulade i våras och att jag lade den på ett annat ställe, men kommer givetvis inte ihåg var. Gjorde backup från menyn till en nätenhet men den verkar inte vilja läsa tillbaka, så jag kan inte se var jag hade lagt den innan.

    Har installerat de softcams som behövs.

    Någon med tips och råd?

    Mvh
    /S

Liknande ämnen

  1. dm500c-klon med openpli
    Av DasBoot2000 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 10:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss